Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Kanske semi-off-topic men...

Vilka z-wave brytare är prisvärdast idagsläget?
Funkar alla lika bra eller är det nåt märke/modell man bör akta sig för?

Spännande att Nexa beskriver samarbetet med m.nu som väldigt nära, när det är m.nu som hittils är dyrast...

• Gilla
magnusopus
  • Laddar…
Norlen skrev:
Spännande att Nexa beskriver samarbetet med m.nu som väldigt nära, när det är m.nu som hittils är dyrast...
Vilka andra har den i lager/i butiken just nu? :)

magnusopus skrev:
Vilka andra har den i lager/i butiken just nu? :)
Jag och några vänner la en gemensam beställning hos m.nu igår kväll, och fick besked om att den packats och skickas nu på förmiddagen. Enligt hemsidan har de 46 i lager just nu också.

Jag får backa om att de är dyrast, de har sedan jag skrev det dragit ner priset med 200 spänn :)

Men förhoppningsvis ligger en Bridge med lite tillbehör i lådan imorgon så vi kan sätta igång och bygga.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har precis äntligen fått min.
Men har ingen app så nu e man lite småsur för det :(

Hand håller en Nexa-märkt enhet med antenn ovanpå bubbelplast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mick3 skrev:
Har precis äntligen fått min.
Men har ingen app så nu e man lite småsur för det :(
Men, är det sådär den ser ut? Jag har ju trott att den är vit och som på de bilder som ligger uppe. :p
En vit NEXA-enhet med företagslogotyp och tre små blå lysdioder mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men ja, segt att de inte har laddat upp appen i förväg för att få den godkänd. Det brukar jag göra med mina appar. För då kan man lansera precis när man vill.

De har även bekräftat att det inte finns något webbgränssnitt för programmeringen, så man är helt låst till appen, vilket gör det spännande om Apple hittar något i appen de inte gillar så att de måste börja om processen.

Jag har en Bridge+den har några extraantenner.
Annars ingen skillnad.

Norlen skrev:
Men, är det sådär den ser ut? Jag har ju trott att den är vit och som på de bilder som ligger uppe. :p
[bild]

Men ja, segt att de inte har laddat upp appen i förväg för att få den godkänd. Det brukar jag göra med mina appar. För då kan man lansera precis när man vill.

De har även bekräftat att det inte finns något webbgränssnitt för programmeringen, så man är helt låst till appen, vilket gör det spännande om Apple hittar något i appen de inte gillar så att de måste börja om processen.

Så man kan enbart programmera i appen? Det låter ju minst sagt bökigt.

Mick3 skrev:
Jag har en Bridge+den har några extraantenner.
Annars ingen skillnad.
Var hittar man + versionen? Ser inget om den på varken Nexas eller m.nu:s hemsida?

Bridge+ säljs bara till grossister, ut mot företag för proffisionellt bruk

falkn skrev:
Så man kan enbart programmera i appen? Det låter ju minst sagt bökigt.
Ja, det är det svaret en kompis fick från Nexa via Facebook. De svarade att de kollar på att göra en webblösning också, men inget som är aktuellt i dagsläget. Så det gäller ju verkligen att appen är grym för att inte förstöra upplevelsen.

Va ingen weblösning, nu blev jag riktigt besviken. Trodde det va en självklarhet.

Inget webbgränssnitt = inget köp. Synd för annars verkar den intressant

mattemaz skrev:
Va ingen weblösning, nu blev jag riktigt besviken. Trodde det va en självklarhet.
Beror väl på vilken marknad man siktar på. Om det ska vara för helt icke-insatta så är väl en bra app-lösning en god väg att gå. Fast jag tycker också att ett webbgränssnitt hade varit önskvärt.

Hur mycket kostar +versionen och vad skiljer dem åt i räckvidd mm?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.