Ditt domännamn kan du peka till vilken leverantör du vill.

Mikael_L skrev:
Men köper jag ett domännamn så går det väl att migrera till valfri plattform i framtiden?
Ja, hos one.com äger du domänen, och kan därför flytta den om du vill.
Det har funnits liknande tjänster där leverantören registrerat domäner i eget namn, och de har därför varit omöjliga/dyra att flytta.

richardtenggren
Jag har kört one.com i flera år och är nöjd, blir inte många kronor per år :)

jag har domänen reggad hos namecheap.com, hotellverksamheten flyter runt lite bakom det, hos olika leverantörer.

richardtenggren skrev:
Jag har kört one.com i flera år och är nöjd, blir inte många kronor per år :)
Håller med. Jag har haft deras baspaket i över 10 år och kan inte komma på att tjänsten varit ner någon gång.De har uppgraderat innehåll utan att höja priset.

MathiasS skrev:
jag har domänen reggad hos namecheap.com, hotellverksamheten flyter runt lite bakom det, hos olika leverantörer.
one.com kräver att domänen är registrerad hos dem om man ska vara kund, men det går som sagt att flytta den om man vill vara kund hos någon annan.

Jaha ja det stämmer säkert. Jag var på väg dit tidigare i år men det blev namecheap + det webutrymme som internetleverantören tillhanadahåller istället.

harry73
Jag har Binero. Började med bara domän och mejl men har ni också webhotell där

Mikael_L skrev:
.

Jag har just nu ingen egen dator up'n'running som kan hysa websidor, men kanske i en framtid.

Snälla ...
Göd mig med information och kunskap. :)
Jag tycker att det är bra att ha en testserver på lanet för att testa koden innan den läggs upp på nätet. Testservern kan du ha på din PC.
One har flera olika halvfabrikat som Wordpress, fotoalbum m.m för att snabbt komma igång med olika typer av sajter.

MathiasS skrev:
Jaha ja det stämmer säkert. Jag var på väg dit tidigare i år men det blev namecheap + det webutrymme som internetleverantören tillhanadahåller istället.
Kan du då ha en hemsida t.ex www.mydomain.zzz där URL-en står kvar i webläsarens adressfält? Eller är det någon "ompekning" så adressen ändras till den som gäller hos din internetleverantör?

b_hasse skrev:
Kan du då ha en hemsida t.ex www.mydomain.zzz där URL-en står kvar i webläsarens adressfält? Eller är det någon "ompekning" så adressen ändras till den som gäller hos din internetleverantör?
Ja. Ungefär. Eller nej.

Det finns en tråd om detta för just denna del strulade som tusan när jag flyttade runt senast. Ompekning kan man göra hos domänregistratorn men för att det ska bli helt transparent så måste man mickla lite på webhotellet också som jag förstår det.

Som det funkar för mig just nu så går det att surfa till min domän och komma till rätt ställe, men i webläsarens adressfält visas inte mitt domännamn utan det lokala namnet. Det går dock att länka till båda.

Mikael_L
Om man köper ett eget domännamn, typ quasimodo.se

Då kan man alltså köpa det som en tjänst genom t.ex one.com ?

Är det en engångsavgift, eller kostar det pengar årligen?
Om årligen, vem är det som ska ha betalt?

Mikael_L skrev:
Om man köper ett eget domännamn, typ quasimodo.se

Då kan man alltså köpa det som en tjänst genom t.ex one.com ?

Är det en engångsavgift, eller kostar det pengar årligen?
Om årligen, vem är det som ska ha betalt?
Du betalar en årsavgift till One.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.