blackarrow blackarrow skrev:
Aha, många psa'er.
Men nollskenor behöver du väl inte efter psa'erna? Där har du ju en säkringsgrupp till någon förbrukare.
Japp :D Nej jag går direkt från respektive psa ut dit det ska med nollan och fasen? :cool:

Elritning som visar anslutningar för jordskena, nollskena och personskyddsautomater till förbrukare.

Då använder man inte ens nån skena för nolla ?

Redigerat:
Njaa, det är väl lämpligt att ha en neutralskena för nollorna från alla PSAerna, hellre än att lägga dem direkt mot jordskenan.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Njaa, det är väl lämpligt att ha en neutralskena för nollorna från till alla PSAerna, hellre än att lägga dem direkt mot jordskenan.
Efter alla steg här i tråden är det kanske vettigt att klargöra att det i så fall är nolla till PSA som ev kan tas från en gemensam skena. Man kan också tänka sig att de byglas vidare mellan enheterna med tråd eller en avsedd överkopplingsskena.

• Gilla
Leif i Skåne och 4 till
  • Laddar…
Är ju utanpåliggande dragning så det blir inga gemensamma nollor ändå så då blir det direkt dragning av nolla till ovansidan psa

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Känns som vi pratar förbi varandra. Beskriv exakt hur du tänker dig kopplingen. Misstänker ett missförstånd.

H hempularen skrev:
Känns som vi pratar förbi varandra. Beskriv exakt hur du tänker dig kopplingen. Misstänker ett missförstånd.
Se sista bilden jag gjorde. Fast det är flera psa matade med bygel underifrån på dinskena

På bilden har du ju nollorna till PSAerna från jordskenan, det var det jag anmärkte på tidigare.

vad menar du med matade underifrån med bygel?

• Gilla
alm82
  • Laddar…
H hempularen skrev:
På bilden har du ju nollorna till PSAerna från jordskenan, det var det jag anmärkte på tidigare.

vad menar du med matade underifrån med bygel?
Ja, ska jag dra pen ledaren till jordskena och ha bygeln kvar emellan jord och nollskena och sedan gå från nollskena till psa? Menar sån skena som byglar ihop var tredje psa med samma fas.

Rita gärna på min bild från tidigare inlägg hur ni menar.

tommib
Du ska ha en nolla från PEN-skenan till första PSAn och därefter använder du t.ex. en Hager KDN451D som gör det du önskar.

Jag anser dock att det är hysterisk overkill. Jag undrar också varför du får "gratis" PSAer från jobbet? Ingenting är gratis, någon betalar för dem.

tommib tommib skrev:
Du ska ha en nolla från PEN-skenan till första PSAn och därefter använder du t.ex. en Hager KDN451D som gör det du önskar.

Jag anser dock att det är hysterisk overkill. Jag undrar också varför du får "gratis" PSAer från jobbet? Ingenting är gratis, någon betalar för dem.

Ja det va ju så jag tänkt från början. Så jag hade ritat också. Det är en sån där hager skena jag tänkt använda under psa.

Dom slänger elskåp med fullt i såna monterade i skåpen.

tommib
Nej, det var inte så du ritade från början. Däremot i #17 ritade du något som kan tolkas så.

tommib tommib skrev:
Nej, det var inte så du ritade från början. Däremot i #17 ritade du något som kan tolkas så.
Ja det var som 17 jag mena. Bilden från början hade psa löst direkt. Då kör jag så då jag iaf bara har tänkt o ha psa:er

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.