Jag tror det. Men som sagt, detta är ett område jag kan väldigt lite om.

Det bör finnas monteringsanvisningar hos tillerkaren av mattan, googla. Det skiljer mellan olika fabrikat. De som svetsas med varmluft, kan ej kemsvetsas och tvärtom.

Monteringsanvisning eller inte ingen har ju gjort jobbet men det har däremot levererats mattor, så var inte för säker på utgången om du inte betalar, för mattan är bevisligen levererad däremot saknas bevis på vem som monterat.

Dessutom det där med ROT hade det inte varit läge att du bad ägaren utnyttja ROT för din räkning det är ju tydligen din mamma.

• Gilla
hempularen
  • Laddar…
Det går inte att utnyttja rot om du inte är bosatt i huset. Jag ringde skatteverket direkt men fick nobben. Måste äga & bo i fastigheten för att kunna utnyttja rot.

• Gilla
cecar33
  • Laddar…
Nu är det ju lite sent. Men jag tror att det räcker att du äger en procent, eller ännu mindre av huset. Så för ev. framtida renoveringar, så kan du köpa in dig i huset, eller kanske få ett litet mirkohörn som gåva.

Är det gästarbetare?

Det finns inga krav på att man ska äga en viss del av huset; det räcker alltså med 1% om det skulle vara så. Vidare behöver man inte både bo i och äga huset, undantaget här är givetvis sommarhus.
//reptil

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.