Hej!
Jag har köpt ett hus och vid besiktning av badrum framkom att det saknades klämring och tätskikt ej godkänt. En firma mätte fukt - gav inget utslag. De rekommenderade en branschgodkänd - BkR - firma som skulle utföra renoveringen.

Allt bekostades av säljaren och idag var jag och tittade på utförandet... Se bilder...
Jag får tillträde till huset 15 dec o jag är inte nöjd med detta jobb.

Är det jag som köpare som ska driva detta?

Tacksam för synpunkter !

Badrumshörna med synlig mögel skador och dålig tätningsfog vid golvlist.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svartvitt badrumsgolv med avloppsrör utan klämring och synliga fuktspärrar.
Skapa konto

Otydlig bild av en kakelfog i ett badrum som verkar vara felaktigt utförd.
Skapa konto

Du måste driva det mot den part du har avtal med(säljaren gissar jag).

• Gilla
Annjo74
  • Laddar…
Ok! Ska prata med mäklaren imorgon .

Ja, det är som du nu erfaret helt kass att låta säljaren åtgärda, då blir det ofta en "snållösning".
Bättre att förhandla om ett prisavdrag och köparen åtgärdar enligt sitt standardkrav.

Nu är det gjort. I vilken position är du? Skrivet kontrakt? Fortfarande möjlighet att genom besiktningsklausul hoppa av köpet?
Finns det något skrivet om hur arbetet skall vara utfört?

Du får ju ställa dina eventuella krav till säljaren och han får sedan vidarebefordra krav om rättelse till sin entreprenör.
Du har ju inget avtal med denna?

Lite off topic men vilket konstigt upplägg att säljaren stod som beställare av renoveringen. Hade kanske varit smidigare om du fått motsvarande reducering på köpesumman o sen själv stått för renoveringen

Jo nu i efterhand kan jag hålla med er, har en klausul ska prata med mäklaren.
Ville att allt skulle vara klart tills inflyttning och jag pratade med fuktföretaget o kollade upp firman så den var godkänd - men får gå via mäklaren. Tack för svar.

Lägg upp lite fler bilder, på klämring och lyft på muffen till handfatets avlopp och ta en bild av hur det ser ut där. Annars är det väl inga jättemissar

Hur fan missar man att montera klämring?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.