Sorry, försökte ha lite humor så här på eftermiddagen. Förstår om den inte gick hem. :o

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
S
jebe skrev:
Sorry, försökte ha lite humor så här på eftermiddagen. Förstår om den inte gick hem. :o
skämtare där :o

Om det var "ej vitt" så sitter man lite i skiten ....
I princip så har ju ingen gjort något då.
Då behöver man ju inte betala .....

Då får vi hoppas att det var väldigt lågt pris. Nu med ROT så finns det väl ingen rimlig anledning att köra "vid sidan om"?

Eftersom jag inte äger kåken så får jag inte dra rot avdrag.

Jag ska ge han ett förslag gör om gör rätt eller att jag slipper att betala.

Jag ringde honom men inget svar.

krille94 skrev:
Eftersom jag inte äger kåken så får jag inte dra rot avdrag.

Jag ska ge han ett förslag gör om gör rätt eller att jag slipper att betala.

Jag ringde honom men inget svar.
Du renoverar badrummet i en hyrd bostad??

• Gilla
jebe
  • Laddar…
M
Hantverkaren gör ju jobbet oförsäkrad, utan pensionstillskott och löper kanske risk att bli sköntaxerad så motivationen kanske inte är på topp att göra det där "lilla extra"...

Jag hyr inte. Står bara inte som ägare det är min morsa som äger huset. Det hör dock inte hit vem som äger huset..

Jag har ringt han o lämna meddelande inge svar än så länge.

Det där uppe vid bården måste det se ut så ?
Han påstod att det måste för att hålla tätt i skarven.

Jag hade inte heller svarat i telefon om jag lämnat ett jobb med det resultatet....

• Gilla
hantverkare1 och 1 till
  • Laddar…
Varför envisas folk med svartjobb när det finn ROT? Sorry grabben, jobbet ser ut som skit, du har inga garantier och kan troligtvis inte reklamera jobbet om inte snubben e helt blåst...

Dr.L skrev:
Varför envisas folk med svartjobb när det finn ROT? Sorry grabben, jobbet ser ut som skit, du har inga garantier och kan troligtvis inte reklamera jobbet om inte snubben e helt blåst...
Nu hade han tydligen inte betalat ännu. Så helt kört är det ju inte.

krille94 skrev:
Det där uppe vid bården måste det se ut så ?
Han påstod att det måste för att hålla tätt i skarven.
Har sett rätt många våtrumsmattor som inte ser ut så där i hörnet. Men de kanske läcker...

Det ser ju nästan ut som han har tätat med silikon.

Ja.
Han sa att han hade limmat.
Men överflödet borde han ha torkat bort ?

Om det är lim, så är det nog dessutom fel. Nu tror jag att det finns olika varianter på mattor, och det kommer nya lösningar då och då. Men sist jag kollade (för ett antal år sedan) så svetsade man våtrumsmattor, fogarna alltså.

Antingen med en speciell varmluftspistol,som dessutom tillför en tråd som "svetselektrod". Eller med "kemsvets". En sorts lösningsmedel som får kanterna i skarven att flyta ihop. I båda fallen får man en homogen fog där det inte finns några kanter mellan olika material som kan läcka.

Han har ju lagt kanterna uppe på varann så han limmade imellan .
Man lägger kanterna emot varann sen svetsar ?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.