useless useless skrev:
Jag tror du har missuppfattat något. Bina måste inte ha tillgång till just lupiner för att få protein och säkra sin tillväxt. Det finns andra växter som ger en bättre mix av de saker bisamhället behöver över tid.
Hur menar du bättre mix?
En mix är väl flera olika växter?
 
K karlmb skrev:
Du får ju läsa mina inlägg.
Svar på en länk från nån biodlarorg. som inte nämnde annat än att Lupiner bör utrotas. (Begränsas) pga avsaknad av nektar.
[länk]
Jag har läst dina inlägg och det verkar råda en hel del förvirring. Du verkar hitta på ganska mycket när du läser.
Kan du visa mig den länk du svarar på (Vad det nu betyder) som inte nämner annat än att lupiner bör utrotas?Jag har bara sett en länk om biodlare här i tråden och den passar inte in på din beskrivning.

Hittar du bara på efterhand som du känner för det eller vad är det du sysslar med egentligen?
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag har läst dina inlägg och det verkar råda en hel del förvirring. Du verkar hitta på ganska mycket när du läser.
Kan du visa mig den länk du svarar på (Vad det nu betyder) som inte nämner annat än att lupiner bör utrotas?Jag har bara sett en länk om biodlare här i tråden och den passar inte in på din beskrivning.

Hittar du bara på efterhand som du känner för det eller vad är det du sysslar med egentligen?
Höhö...
Nu har du ju länken.
Har du sett någon biodlare som tycker Lupiner är bra så kan du ju ge den här.
 
G gaidin skrev:
Framförallt är det väl på g a att de inte ger näring åt våra pollinerare så de till slut får brist och kolonierna minskar.
Vad menar du här egentligen? Hittar du på?
 
K karlmb skrev:
Höhö...
Nu har du ju länken.
Har du sett någon biodlare som tycker Lupiner är bra så kan du ju ge den här.
Det var ju inte det du skrev, kan du inte ens läsa dina egna inlägg?
 
G gaidin skrev:
Det var ju inte det du skrev, kan du inte ens läsa dina egna inlägg?
Vad skrev jag inte?
Varför muckar du?
 
K karlmb skrev:
Vad menar du här egentligen? Hittar du på?
Det var ett svar på din fråga om Lupiner skall begränsas bara för att de är annorlunda.
 
G gaidin skrev:
Det var ett svar på din fråga om Lupiner skall begränsas bara för att de är annorlunda.
Ja, det var en retorisk fråga.
Vv besvara om du har några argument eller knip igen.
 
K karlmb skrev:
Vad skrev jag inte?
Varför muckar du?
Det är ju något fel här.
Antingen har du druckit eller så har du fått afasi. Jag förstår inte dina märkliga frågor längre, sammanhang saknas helt och du hittar på vad andra säger och nu t o m vad du själv skriver. Helt meningslöst att ordvränga med dig.
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Ja, det var en retorisk fråga.
Vv besvara om du har några argument eller knip igen.
Argument för vad?
 
G gaidin skrev:
Det är ju något fel här.
Antingen har du druckit eller så har du fått afasi. Jag förstår inte dina märkliga frågor längre, sammanhang saknas helt och du hittar på vad andra säger och nu t o m vad du själv skriver. Helt meningslöst att ordvränga med dig.
Sov ruset av dig.
 
G gaidin skrev:
Argument för vad?
För att Lupiner är ett problem.
 
K karlmb skrev:
För att Lupiner är ett problem.
Jag skrev ju ett argument, du får väl göra som du gjorde innan och gå upp och kolla mina inlägg, du svarade ju nyss på ett av dem. Om du inte kan förstå enkelt skriven svenska så hjälper det nog inte att skriva det igen.

Låt vuxna prata nu och sluta stör.
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Jag skrev ju ett argument, du får väl göra som du gjorde innan och gå upp och kolla mina inlägg, du svarade ju nyss på ett av dem. Om du inte kan förstå enkelt skriven svenska så hjälper det nog inte att skriva det igen.

Låt vuxna prata nu och sluta stör.
Haha, och så anmälde du mitt svar som otrevligt sen...
Så lågt.
 
K karlmb skrev:
Haha, och så anmälde du mitt svar som otrevligt sen...
Så lågt.
Nej, faktiskt inte. Jag gör aldrig sådant, jag kan ta ganska mycket innan jag anmäler något som skulle göra mig sur.

Kul att du trodde det dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.