Status
Inte öppen för fler kommentarer.
"Nu skall jag ta tag i det här, och den närmaste tiden åka runt till landets till alla distrikt och be om ursäkt för mitt tilltag."

d^_^b d^_^b d^_^b

Glöm inte att "sno lite" pengar först :wow: :wow: :wow:

Thomas59
Raceman skrev:
Till alla i tråden.
Jag har våndats något kopiöst den senaste tiden, jag har gjort något fruktansvärt, och jag har en sak som jag måste bekänna:
Jag har trollat. :blushing:

Ja, inte hela tiden, men från sidan 13. :blushing:
Jag sa ju redan på sidan 11 att allt vettigt redan skrivits och att jag inte skulle skriva mer i tråden. Jag fick ju då till svar utav några att ”nej sluta inte det, det är bra om diskussionen går vidare”. Jag lovade att komma tillbaka om jag hittade något att ”hugga på”.

Jag blev nyfiken på hur ni skulle reagera om man spelade det i domar väldigt restriktivt hållna kortet ”utökad undersökningsplikt”.
Jag smusslade, för säkerhets skull, också in ytterligare en indikation, ”Jag har rivit en vägg”, till rekvisitet ”varnande besked” och satte igång. Det var dumt.

Nu ber jag om ursäkt för detta tilltag.
Till Thomas som nästan fick hjärnblödning i inlägg #249
Sorry Thomas :blushing:
Till Byggis som jag höll uppe en hel natt trots att han var sjuk.
Hoppas att du inte blev sämre av detta. :blushing:
Till er andra som jag ev. satt myror i huvudet på, och kanske gjort sömnlösa… :blushing:

Nu skall jag ta tag i det här, och den närmaste tiden åka runt till landets till alla distrikt och be om ursäkt för mitt tilltag.

Vänligen
Raceman
Alias Trollholt
Kul kille du Raceman. Min tidigare kommentar om att du inte skulle sluta skriva i tråden baserades på att alla "seriösa" inlägg är till nytta för trådbesökaren, alldeles oavsett vilken "sida" man argumenterar för och oberoende av om man har rätt eller fel

Att "trolla" i trådar, oberoende av om det görs pga personlig läggning (vanligast) eller med flit (ganska ovanligt) för att man tycker det är kul förstör helt värdet av tråden, både nu och i framtiden.

Personligen skiter jag i vilket och jag får knappast hjärnblödning om någon ha motsatt åsikt elle ens trollar. Jag tänker mer på forumbesökare som faktiskt har ett problem och söker kunskap, erfarenhet och råd här på Byggahus.se.

Funderade du, Raceman, någonsin över hur en framtida besökare, som kansk drabbats av liknande problematik (ev dolt fel), skulle uppfatta innehållet i tråden? Jag förstår att du tyckte att ditt tilltag var hysteriskt kul men det enda konkreta bidraget var troligen att ytterligare krångla till en redan svår fråga som berör många husköpare/säljare och som kan få stora implikationer på dessas privatliv/ekonomi.

Jag förstår inte riktigt vad syftet med ditt "trollande" skulle kunna vara. Jag kan faktiskt förstå personer som trollar pga personlig läggnining men att "trolla" för att man är nyfiken är ju helt obegripligt. Varför inte bara ställa en fråga?

Tänk på att det som skrivs i forum på nätet i princip ligger kvar för evigt och att Byggahus.se är topprankade på Google tex när det gäller sökningar på fastighetsköp och dolt fel. En person som söker på Google kan få en träff mitt i en tråd och kanske dra slutsatser utan att ha läst hela tråden och utan att förstå att tråden varit ett forum för en persons privata humorförsök. Att medvetet förvanska slutsatser som kan dras av praxis (din tolkning av varnande besked) är ju nästan kriminellt och synnerligen olämplig.

Inte nog med att dina försök att vara rolig är olämpliga, du fortsätter även i ditt "avslöjande" att framföra sådant som är direkt felaktigt vilket visar att du inte ens är påläst. Du skriver om domstolarna; "väldigt restriktivt hållna kortet "utökad undersökningsplikt", vilket inte alls stämmer. Domstolarna har ingen särskilt restriktiv hållning vad gäller indikationer. Finns någon form av indikation brukar det räcka, tex, dålig doft, mögeltillväxt, sprickbildningar, svajande golv osv för att utökad underökningsplikt ska föreligga.

Hur hade du förresten tänkt att vi andra här på foumet ska veta när du "trollar" nästa gång? Har du trollat tidigare och kanske glömt att berätta det? Är det ok om andra också trollar när dom har lust?

Har du alls tänkt ignom ditt trollande och vilka konsekvense det får.

Det var kul att va upp en natt och tjafsa! Jag hade ändå vänt på dygnet! Hehe

Alla vet ju att trollen är vakna på nätterna! ;)

Vad spelar det för roll?
Om man är äkta, eller TROLL?

Var och en bör besluta om informationen är korrekt eller ej. Det är bara ett forum. Och alla har rätt till en åsikt. Däremot alla som vill få hjälp, bör ta det med försiktighet och kontrollera dessa uppgifter sen.

För min del är det ok att trolla och annat med.
Bara man inte förolämpar andra.

Thomas59
BigGitt skrev:
Vad spelar det för roll?
Om man är äkta, eller TROLL?

Var och en bör besluta om informationen är korrekt eller ej. Det är bara ett forum. Och alla har rätt till en åsikt. Däremot alla som vill få hjälp, bör ta det med försiktighet och kontrollera dessa uppgifter sen.

För min del är det ok att trolla och annat med.
Bara man inte förolämpar andra.
Ja, nä det kanske inte spela någon roll. Jag trodde i min enfald att Byggahus.se var ett seriöst forum där men jag hade väl fel. Verkar som moderatorerna inte heller har några synpunkter på att någon medvetet kommer med missledande information eller använder forumet för sitt eget höga nöjes skull.

Det blir ju lite svårt för den som inte är kunnig (vilket väl är anledningen till att många söker sig hit) att bilda sig n egen uppfattning när man inte vet om nån kommer med information för att försöka vara lustig eller bara för att provocera.

Trodde nog att sånt hörde hemma på forum typ Flashback och inte här.

Thomas

Det BÖR!
Dessvärre är det många som förvränger information och en del svarar fel, fast de tror på det de skriver. Moderatorerna kan inte spärra alla dessa forumister. Då skulle forum sluta existera.

Och tro mig, många får hjälp här. Även jag.

Därför är det bra att det finns personer som Du, som tar det på allvar.

Tack för det.

Thomas59
BigGitt skrev:
Thomas

Det BÖR!
Dessvärre är det många som förvränger information och en del svarar fel, fast de tror på det de skriver. Moderatorerna kan inte spärra alla dessa forumister. Då skulle forum sluta existera.

Och tro mig, många får hjälp här. Även jag.

Därför är det bra att det finns personer som Du, som tar det på allvar.

Tack för det.
Visst skrivs ofta felaktigheter i inläggen och information förvrängs, kanske för att stödja de egna tesena, men så länge man tror på det man skriver, har ett ärligt uppsåt och framför relevanta argument är det givetvis ok, men att medvetet komma med missledande information för att man tycker att det är kul är inte ok - tycker jag, men jag kanske är ensam om det.

Dolt fel är ett mycket vanligt tema för trådar på BH och är tillräckligt komplicerat för de flesta även utan personliga lustighetsyttringar. Många skriver frågor här i lätt panik över hotande stämninga på stora belopp och då tycker jag det är rimligt att frågorna behandlas seriöst - gäller de flesta andra trådar med för den delen.

Tråden är stängd, vilket det var (väldigt) hög tid att göra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.