Just - hur ville de du gör med diskarna? Jag skulle ogärna riskera dem...

de sa inget om diskarna,
jag har iaf gjort en backup på laptopen med alla bilder.

sedan har jag plockat ur båda diskarna och returnerat endast själva nasen

peternicklas
thestrut skrev:
de sa inget om diskarna,
jag har iaf gjort en backup på laptopen med alla bilder.

sedan har jag plockat ur båda diskarna och returnerat endast själva nasen
Har du köpt NASen utan diskar så är det rätt.

peternicklas skrev:
Har du köpt NASen utan diskar så är det rätt.
jag köpte nasen som ett paket med diskar, dock var de inte monterade och separat specade på ordern.

när jag sedan upptäckte att det var billigare att köpa delarna separat så ändrade jag ordern till att innehålla de 3 delarna 1 st nas och 2 st hdd, konstigt att det skulle vara billigare, 200:- om ja inte minns fel

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
har fått mail att de mottagit produkten, tar 2-3 veckor stod det

jag gillade synology när den fungerade, så jag hoppas på en ny sådan,

Pm till Jocke !

idag hämtade jag ut en ny NAS, har flyttat över diskarna och pluggat i nätverkskontakten...
man kände sig lite orolig att det skulle vara samma visa... men den hittades direkt!

nu håller jag på återställer den nya NASen med infon som låg på diskarna (hoppas jag)

Tack för återkopplingen.
Fick du någon förklaring?

J
Underbart! Var försiktig med åskan nu! Lägg inte allt på bara diskarna nu, utan ha en backup på annan plats.

fick ingen förklaring alls, ska ja dubbelkolla med netonnet tycker ni?

det var iaf en helt ny nas de skickade, alltså inte min gamla som va lagad...

kommer med jämna mellanrum köra backup av bilder och sånt som är viktigt på en extern HD, men filmer och musik kommer jag nog inte köra nån mer backup än nasen:)

För min del behöver du inte dubbelkolla, det hade varit roligt att veta vad som var felet men inget "livsnödvändigt".

jag mailade netonnet, men de visste inte... jag fick ett ärendenummer hos captech som hade undersökt den...
men jag orkar inte lägga den tiden...

återigen vill jag tacka för hjälpen ni gett mig med detta! särskilt Demmpa, Sunqan och Jocke best!

• Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
hej på er!

NASen snurrar på och jag använder den bara för att köra backup av bilderna som finns på mobilen.

både från min och frugans telefon, kanon att det fungerar automatiskt!

men själva downloadcentre, jag är rätt dålig på den biten... det finns knappt något att ladda ner när man söker.

nån som har tips på vad man ska göra?

MVH

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.