22 098 läst ·
253 svar
22k läst
253 svar
Nu behöver jag verkligen experthjälp med min NAS...
de sa inget om diskarna,
jag har iaf gjort en backup på laptopen med alla bilder.
sedan har jag plockat ur båda diskarna och returnerat endast själva nasen
jag har iaf gjort en backup på laptopen med alla bilder.
sedan har jag plockat ur båda diskarna och returnerat endast själva nasen
jag köpte nasen som ett paket med diskar, dock var de inte monterade och separat specade på ordern.peternicklas skrev:
när jag sedan upptäckte att det var billigare att köpa delarna separat så ändrade jag ordern till att innehålla de 3 delarna 1 st nas och 2 st hdd, konstigt att det skulle vara billigare, 200:- om ja inte minns fel
Hur har det gått? Skickar de ett nytt chassi? Jag har en Netgear Readynas Duo hemma, som står och dammar, om du vill köpa en billigt 
http://ljudbutiken.com/produkter/vi...tgear-rnd2000-200eus/?prisjakt=1&ref=prisjakt
http://ljudbutiken.com/produkter/vi...tgear-rnd2000-200eus/?prisjakt=1&ref=prisjakt
har fått mail att de mottagit produkten, tar 2-3 veckor stod det
jag gillade synology när den fungerade, så jag hoppas på en ny sådan,
jag gillade synology när den fungerade, så jag hoppas på en ny sådan,
idag hämtade jag ut en ny NAS, har flyttat över diskarna och pluggat i nätverkskontakten...
man kände sig lite orolig att det skulle vara samma visa... men den hittades direkt!
nu håller jag på återställer den nya NASen med infon som låg på diskarna (hoppas jag)
man kände sig lite orolig att det skulle vara samma visa... men den hittades direkt!
nu håller jag på återställer den nya NASen med infon som låg på diskarna (hoppas jag)
fick ingen förklaring alls, ska ja dubbelkolla med netonnet tycker ni?
det var iaf en helt ny nas de skickade, alltså inte min gamla som va lagad...
kommer med jämna mellanrum köra backup av bilder och sånt som är viktigt på en extern HD, men filmer och musik kommer jag nog inte köra nån mer backup än nasen
det var iaf en helt ny nas de skickade, alltså inte min gamla som va lagad...
kommer med jämna mellanrum köra backup av bilder och sånt som är viktigt på en extern HD, men filmer och musik kommer jag nog inte köra nån mer backup än nasen
jag mailade netonnet, men de visste inte... jag fick ett ärendenummer hos captech som hade undersökt den...
men jag orkar inte lägga den tiden...
återigen vill jag tacka för hjälpen ni gett mig med detta! särskilt Demmpa, Sunqan och Jocke best!
men jag orkar inte lägga den tiden...
återigen vill jag tacka för hjälpen ni gett mig med detta! särskilt Demmpa, Sunqan och Jocke best!
hej på er!
NASen snurrar på och jag använder den bara för att köra backup av bilderna som finns på mobilen.
både från min och frugans telefon, kanon att det fungerar automatiskt!
men själva downloadcentre, jag är rätt dålig på den biten... det finns knappt något att ladda ner när man söker.
nån som har tips på vad man ska göra?
MVH
NASen snurrar på och jag använder den bara för att köra backup av bilderna som finns på mobilen.
både från min och frugans telefon, kanon att det fungerar automatiskt!
men själva downloadcentre, jag är rätt dålig på den biten... det finns knappt något att ladda ner när man söker.
nån som har tips på vad man ska göra?
MVH
Klicka här för att svara