Nu är det dags att ta tag i skamfläcken på tomten.

En murare byggde en eldstad i källaren. På grund av förseningar (kopplade till hans privatliv) erbjöd han sig att istället fixa en trappa där lutningen blev fel. Vi hade alltid bra kontakt och det kändes trevligt, så jag tackade ja.

Men nu svarar han varken på samtal eller SMS, och jag utgår därför ifrån att han inte kommer slutföra jobbet.
Han har hunnit armera och gjuta cement (tror jag). Jag har bifogat några bilder.

Fråga: Hur går jag vidare nu? Vad behöver göras för att trappan ska bli färdig? Vart är vi i arbetet?
Tacksam för hjälp – jag är helt okunnig på området!

• Ofärdig cementtrappa med ojämna steg och synliga formrester. Trappan verkar ha påbörjats men inte slutförts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gjutet cementsteg i trappa under konstruktion med ojämnt lager av cement och armering synlig, nära intill vägg med sliten yta.
    Skapa konto
  • Betongtrappa under konstruktion med synligt armerat och slarvigt applicerat cement på trappstegen, väntar på färdigställande.
    Skapa konto
  • Ofärdig cementgjuten trappa med ojämn yta och synlig armering, arbete avbrutet mitt i processen.
    Skapa konto
  • Gjuten cementtrappa med ojämna ytor och utskjutande armeringsjärn, visar pågående bygge som behöver slutföras.
    Skapa konto
  • Ofärdig cementtrappa utomhus med ojämn yta och några lösa tegel- och träbitar vid sidan. Gräs och jord syns runt om.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.