den högra framifrån (oisolerade) men du ser ut att ha aluminiumslang, det är bra
 
Kör loggning på pumpen, så finns det lite parametrar att kolla på
 
DonPablo DonPablo skrev:
Kör loggning på pumpen, så finns det lite parametrar att kolla på
Har USB i just nu, loggar varje minut
 
Säkring bytt och det funkar igen!😁
 
  • Elcentral med gröna lampor aktiva och synliga kablar i vitt och blått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Termostat med grönt ljus på väggen, märkt "LK electronic", som fungerar igen efter säkringsbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åter en fråga, nu har vi haft några dagar där det är väldigt soligt och skönt på dagen men ändå under 0 på natten, innan rumstemperatur sjunkit på kvällen och den börjar värma igen hinner det bli såpass ”kallt” inne så gradminuterna sjunker lågt, på morgonen brukar den nu kunna ligga på runt -800, då jobbar den på en bra stund in på morgonen för att komma till 0, även fast de kanske redan hunnit blivit varmt inne, och så går även elpatronen in efter 750 och värmer på, ska jag försöka ändra kurvan något? Eller är det bara att gilla läget? Vet ju att golvvärme är ”trögt” att komma igång efter det varit varmt under dagen.
 
Ja golvvärme är väldigt värmetrögt. Om man har innegivare är det viktigt att den inte används för att styra värmen utan enbart för att visa temperaturen. Golvvärme ska man styra med utegivare som ligger lite före temperaturen inne. Det minskar problemet en del.
 
  • Gilla
Lars Molenkamp
  • Laddar…
J Josth skrev:
Ja golvvärme är väldigt värmetrögt. Om man har innegivare är det viktigt att den inte används för att styra värmen utan enbart för att visa temperaturen. Golvvärme ska man styra med utegivare som ligger lite före temperaturen inne. Det minskar problemet en del.
Vart gör man det? Stänger jag av rumsgivare kommer det upp -2 vid ”temperatur”, eller det kanske ska vara så och att den visar ett annat värde, den visar fortfarande rätt temp inomhus på själva ”huset symbolen”
 
  • Display som visar -2 under "temperatur" med alternativ för ventilation och schemaläggning, del av en klimatanläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det borde vara utetemperaturen den visar men kan inte menyerna på F750 så exakt.
 
Det är där man kan gå in och ställa in önskad temperatur när den står inställd på rumsgivare, men bockar man ur rumsgivare blir värdet -2, man kan alltså ändra detta värde, men vet inte vad den står för eller vad man ska välja isånnafall
 
L Lars Molenkamp skrev:
Det är där man kan gå in och ställa in önskad temperatur när den står inställd på rumsgivare, men bockar man ur rumsgivare blir värdet -2, man kan alltså ändra detta värde, men vet inte vad den står för eller vad man ska välja isånnafall
Kanske bara ska ändra till faktor 0 på styrning rumstemperatur? Nu står den på 2.0, för det är väl hur mycket den får ”bestämma” om tempen?
 
Det ska vara meny 1.9.4. Rumsgivarinställningar men jag tror den menyn ser lite olika ut beroende på hur gammal din F750 är och om programvaran blivit uppdaterad.
 
J Josth skrev:
Det ska vara meny 1.9.4. Rumsgivarinställningar men jag tror den menyn ser lite olika ut beroende på hur gammal din F750 är och om programvaran blivit uppdaterad.
Ja precis, men bockar jag ur den så står temperaturen på -2, alltså där man i vanliga fall väljer tempen man vill ha inomhus, men det kanske är ett annat värde?
 
Prova som sagt att ändra den siffran till 0 om det går(?)
 
J Josth skrev:
Prova som sagt att ändra den siffran till 0 om det går(?)
Testar det! :)
Får se om det hjälper något, blir som sagt väldigt kallt inne på natten innan den fått upp tempen, vi har eftermiddag/kväll sol in mot rummet där givaren sitter så värmen håller sig rätt länge in på kvällen innan den är nere på bör värdet
 
att det står -2 är för att du har sänkt aktuell kurva med 2 steg från 0
har du ibockat innegivaren, så ändrar du temperaturen i grader
 
  • Gilla
Lars Molenkamp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.