Okej! I displayen på värmepumpen? 1.9.4 är menyn som man kan sätta igång rumsgivare eller inte.
 
Eller tänker du på denna?
 
  • Termostat från LK Electronic monterad på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, måste ha läst ett tidigare svar lite för snabbt. Menyerna i F750 har inget direkt med LK's golvvärmestyrning att göra. I F750 kan man göra inställningar om man har en NIBE rumsgivare. Det är ett problem att ha två olika styrsystem som båda konkurrerar om att styra värmen i huset. Därav kan man stänga av golvvärmestyrningen och reglera värmen i huset med inställningarna i F750 plus flödesventilerna för varje slinga i golvvärmefördelaren.
 
J Josth skrev:
Ok, måste ha läst ett tidigare svar lite för snabbt. Menyerna i F750 har inget direkt med LK's golvvärmestyrning att göra. I F750 kan man göra inställningar om man har en NIBE rumsgivare. Det är ett problem att ha två olika styrsystem som båda konkurrerar om att styra värmen i huset. Därav kan man stänga av golvvärmestyrningen och reglera värmen i huset med inställningarna i F750 plus flödesventilerna för varje slinga i golvvärmefördelaren.
Har en Nibe rumsgivare i mitten av huset, sedan LK i alla lösa rummen för att kunna ändra just rummen för sig.
 
Men det är precis INTE så man ska göra när man har värmepump om man vill att värmepumpen ska arbeta så effektivt som möjligt och inte riskera att larma.
 
J Josth skrev:
Men det är precis INTE så man ska göra när man har värmepump om man vill att värmepumpen ska arbeta så effektivt som möjligt och inte riskera att larma.
Jag förstår, vi har heller ingen nytta av just termostat i varje rum för vi kör de ändå fullt ut på max just för att jag läst att de är de bästa
 
När man har golvvärme och NIBE rumsgivare inne så ska rumsgivaren bara installeras att visa temp, inte att styra temp. Anledningen är den höga värmetrögheten i golvvärmen som gör att regleringen blir fel.

Alla, eller nästan alla, termostater ska stå på max när man har värmepump.
 
Ska jag slå av denna alltså? Då är det väl som bäst egentligen, sen såklart max i alla sovrum sen när jag väl får igång LK centralen igen :)
 
  • Display på en kontrollpanel med texten "rumsgivarinställningar 19.4", "styrning rumsgivare system 1" och "värmefaktor system 1 2.0".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L Lars Molenkamp skrev:
Ska jag slå av denna alltså? Då är det väl som bäst egentligen, sen såklart max i alla sovrum sen när jag väl får igång LK centralen igen :)
Man märker som du säger att nu när det varit soligt idag så har den slagit av värmen helt på golvet men nu mot kvällen blir de lite kyligt innan den hunnit upp med värmen igen
 
L Lars Molenkamp skrev:
Ska jag slå av denna alltså? Då är det väl som bäst egentligen, sen såklart max i alla sovrum sen när jag väl får igång LK centralen igen :)
Precis, bocka ur markeringen så att den givaren inte styr utan bara visar temperatur.
 
  • Gilla
Lars Molenkamp
  • Laddar…
L Lars Molenkamp skrev:
Man märker som du säger att nu när det varit soligt idag så har den slagit av värmen helt på golvet men nu mot kvällen blir de lite kyligt innan den hunnit upp med värmen igen
Nu kanske solen gör att det blir 23 grader inne på eftermiddagen och då känns det lite kyligt när temperatur sjunker ner till typ 21 grader igen.
 
  • Gilla
Lars Molenkamp
  • Laddar…
Säkringen verkar vara kaputt, mäter igenom den och visar 0, ska beställa ny och se om det hjälper.
Tack för hjälpen så länge! Lär säkert bli mer framöver😂
 
J Josth skrev:
Precis, bocka ur markeringen så att den givaren inte styr utan bara visar temperatur.
När jag bockar ur den står de att innetempen är -2🤔
 
L Lars Molenkamp skrev:
Säkringen verkar vara kaputt, mäter igenom den och visar 0, ska beställa ny och se om det hjälper.
Tack för hjälpen så länge! Lär säkert bli mer framöver😂
Om säkringen har en resistans på 0 ohm så leder den ström utan problem och är alltså hel. Om mätaren visar oändligt hög resistans så är säkringen trasig.
 
L Lars Molenkamp skrev:
När jag bockar ur den står de att innetempen är -2🤔
Ja det är ju alldeles fel värde. Kanske den behöver bytas ut till en ny om det inte är något fel på kabeln till den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.