Hittade heller ingen manual för styrboxen hos LK. Kanske lite äldre grejer. Kan också vara så att man måste ta bort locket på styrboxen för att se eventuella lysdioder där. Står det någon modellbeteckning på styrboxen mer än typ "LK"?
 
J Josth skrev:
Hittade heller ingen manual för styrboxen hos LK. Kanske lite äldre grejer. Kan också vara så att man måste ta bort locket på styrboxen för att se eventuella lysdioder där. Står det någon modellbeteckning på styrboxen mer än typ "LK"?
Inte vad jag kan se, får öppna och se om jag kan se något… tack för all hjälp, som sagt väldigt mycket nytt inpå det här, bott i lägenhet innan.
 
J Josth skrev:
Hittade heller ingen manual för styrboxen hos LK. Kanske lite äldre grejer. Kan också vara så att man måste ta bort locket på styrboxen för att se eventuella lysdioder där. Står det någon modellbeteckning på styrboxen mer än typ "LK"?
Hittade manual i en pärm, står att man ska öppna och se över säkring och även se om diod lyser i själva centralen!
 
Bra, det var något sådant jag hade i bakhuvudet. Men synd om du måste såga upp en bit av väggen först för att kunna öppna styrboxen. Då är det kanske lika bra att låta det vara och plocka av ställdonen eftersom ventilerna ändå alltid ska stå på max när man har värmepump.
 
Just på F750 finns beskrivet hur en givare flyttats något och då har man fått bukt på dom långa avfrostningarna. Finns väl beskrivet i värmepumpsforum.com
 
  • Gilla
Lars Molenkamp
  • Laddar…
J Josth skrev:
Bra, det var något sådant jag hade i bakhuvudet. Men synd om du måste såga upp en bit av väggen först för att kunna öppna styrboxen. Då är det kanske lika bra att låta det vara och plocka av ställdonen eftersom ventilerna ändå alltid ska stå på max när man har värmepump.
Plocka av menar du välja bort rumsgivare?
 
Det gick att komma åt, vet dock inte riktigt vart det ska vara någon diod eller så men ska försöka läsa mig fram i manualen
 
  • Elektrisk kopplingsdosa med gröna terminaler och flera kablar, under det ett rörsystem med märkta ventiler och blå lock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Säkring ska vara den runda med ett spår i, på bilden står den snett men i manualen står den rakt upp, gissar att det kan vara felet? Är det bara att vrida den?
 
  • Rund säkring med spår i ett elskåp, sitter snett jämfört med manualens beskrivning. Fråga om vridning kan lösa problemet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med "plocka av" menar jag skruva bort alla ställdonen där nere i fördelarskåpet (men se till att de är uppmärkta innan).
 
Har du tagit ur elkontakten först? Säkringshållare finns i olika modeller och detta kan vara en variant. Prova att öppna som du tänkt med strömmen bruten.
 
J Josth skrev:
Har du tagit ur elkontakten först? Säkringshållare finns i olika modeller och detta kan vara en variant. Prova att öppna som du tänkt med strömmen bruten.
Ska testa det, hittade dioden och den lyser inte iallafall !
 
L Lars Molenkamp skrev:
Ska testa det, hittade dioden och den lyser inte iallafall !
Finns det något sett att se om säkringen är hel? :)
 
Är det en vanlig glasrörssäkring så syns det om tråden i mitten är borta om man tittar noga. Annars kan man mäta med en resistansmätare eller summer.
 
Okejj! De är glassäkring men man ser inte igenom den, ska se om jag kan mäta igenom den!👍🏽 men dendär centralen ska lysa oavsett vad? Alltså även om man skulle råkat stänga av nån funktion som har med rumsgivarna att göra?
 
Ja då får du resistansmäta säkringen och se om det är noll eller nära noll ohm. Lysdioden borde lysa om det finns ström till styrboxen. I vilken manöverpanel reglerar du inställningarna för golvvärmen?
 
  • Gilla
Lars Molenkamp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.