Man kan ta av ställdonen på golvvärmefördelaren så man är säker på att slingorna är fullt öppna när man har värmepump.

När jag räknar lite grovt på huset och lokalisering uppskattar jag att en tillsats på runt 1600 kWh per år egentligen borde räcka(?)
 
J Josth skrev:
Man kan ta av ställdonen på golvvärmefördelaren så man är säker på att slingorna är fullt öppna när man har värmepump.

När jag räknar lite grovt på huset och lokalisering uppskattar jag att en tillsats på runt 1600 kWh per år egentligen borde räcka(?)
Okej, ja då lät de lite väl överdrivet med det som den har snittat tills nu…
Ska fixa fram ett USB minne och läsa av lite information under nån dag för att se vad som kommer fram, den har avfrostat nu flera gånger under morgonen och ingen har varit under 2000 sekunder
 
Det är bara långa avfrostningar. Finns trådar på t.ex. varmepumpsforum.com där folk beskrivit hur de flyttat upp avluftsgivaren något från botten på kondenstråget under förångaren och därmed minskat antalet långa avfrostningar.
 
Har även en till fundering, helt plötsligt så har dioderna på alla rumgivarna slocknat, vad jag vet inget jag ändrat någon inställning på, kan det finnas någon vettig förklaring?
De har lyst jämnt och ständigt ända sen vi flyttade hit…
 
Vet inte men kanske kan elcentralen för golvvärmestyrningen ha gått sönder? Händer ibland. Prova att slå av strömmen, vänta en liten stund och slå på igen för att se om det är något liv i den?
 
J Josth skrev:
Vet inte men kanske kan elcentralen för golvvärmestyrningen ha gått sönder? Händer ibland. Prova att slå av strömmen, vänta en liten stund och slå på igen för att se om det är något liv i den?
Strömmen i hela huset eller bara just i centralen? :)
 
Bara golvvärmestyrningen förstås.😀
 
J Josth skrev:
Bara golvvärmestyrningen förstås.😀
Verkar inte bli något liv i dioderna, hmmm, i menyn där man kan välja rumsregleringen är det i bockat iallafall
 
Inte någon lysdiod på själva styrboxen? Vilken meny tänker du på närmare bestämt?
 
J Josth skrev:
Inte någon lysdiod på själva styrboxen? Vilken meny tänker du på närmare bestämt?
1.9.4 rumsgivarinställning, nej alltså på termostaterna i varje rum, de lyste förut för att antyda att golvet vart uppvärmt antar jag, nu lyser ingen alls, osäkert vart själva styrboxen sitter, har noll koll på detta ännu, precis flyttat hit som sagt😂😂
 
Styrboxen brukar sitta i skåpet tillsammans med golvvärmefördelaren.
 
Såhär ser det ut, ingen antydan på diod tyvärr som lyser eller inte lyser
 
  • Rörsystem med ventiler och etiketter, identifierat som en del av ett större byggprojekt, ingen synlig diod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Luckan är lite för liten tyvärr. Svårt att se hela styrboxen upptill. Förmodligen elkontakten till styrboxen upp till höger.
 
J Josth skrev:
Luckan är lite för liten tyvärr. Svårt att se hela styrboxen upptill. Förmodligen elkontakten till styrboxen upp till höger.
Ja precis, sitter en elkontakt uppe till höger, ska se om det finns ström, och försöka se om man kan se något uppepå
 
Vart jag än tittar i luckan så ser jag ingen diod eller liknande, filmade in med telefon med blixt men inget man kunde se, var frustrerande😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.