C Claes Lundberg skrev:
Vilka filter använder du?
Bytte du två filter på kort tid?
kag bytte filter med några månaders mellanrum. Jag köpte filter hos en Nibe-installatör. Men det finns nog bra på nätet. Min teori var att det kommit förbi massa skit som satt sig i pumpen och börjat lukta. Om jag minns rätt luktade det ganska kraftigt från utrymmet där filtrera satt. Filtret som satt där innan var ganska dåligt ditsatta och huset var förhållandevis nytt så massa byggdamm och sågdamm hade tagit sig förbi filtret. Inget jag verifierat men jag fick bukt med problemet.
 
Är det någon av tidigare skribenter som fått problemet löst där det inte var filtret som var problemet?
Någon som provat med ett aktivt kol filter eller fått dräneringsslangen rengjord?

Mvh
 
D
Golvbrunnen vid värmepumpen kanske....
 
D Bubblebubb skrev:
Golvbrunnen vid värmepumpen kanske....
Känner ingen doft där nere utan det luktar mer från toppen på pumpen.
 
Kolla i skvalplådan om det är mögel eller annat som kan lukta där
 
J jonaserik skrev:
Kolla i skvalplådan om det är mögel eller annat som kan lukta där
Ser fint ut i vattenbehållaren där nere.
Lukten kommer uppe på pumpen. Ibland försvinner lukten för att sedan komma tillbaka igen. Hittar inget samband när lukten försvinner.
Ingen som fått ordning då fler verkar ha samma problem?

Mvh
 
  • Gilla
Johfor06
  • Laddar…
Skurade spillkoppen inne via serviceluckan med tandborste och silit bang ( trångt).Ruttet vatten? Doften är lite som sur tvätt..man glömt i tvättmaskinen 4 dagar.
 
R rotorknowledge skrev:
Skurade spillkoppen inne via serviceluckan med tandborste och silit bang ( trångt).Ruttet vatten? Doften är lite som sur tvätt..man glömt i tvättmaskinen 4 dagar.
Bra att också...skall göra...kanske...ha en lång flexibel " flaskborste" ...och rengöra kondensröret...som är på baksidan. Får vara ganska lång. På med rengöringsmedel..och dra igenom. Provar.
 
R rotorknowledge skrev:
Skurade spillkoppen inne via serviceluckan med tandborste och silit bang ( trångt).Ruttet vatten? Doften är lite som sur tvätt..man glömt i tvättmaskinen 4 dagar.
Tackar ska ta och prova detta.

Mvh
 
C Claes Lundberg skrev:
Tackar ska ta och prova detta.

Mvh
Pratade med min installatör. Han sa att man skall fylla på vatten i spillkoppen ca 2cm. Jag tvättade den med ättika. Damm samlas i den och surnar.
 
R rotorknowledge skrev:
Pratade med min installatör. Han sa att man skall fylla på vatten i spillkoppen ca 2cm. Jag tvättade den med ättika. Damm samlas i den och surnar.
2cm? Den ska väl fyllas ända upp ovanför rören efter man gjort rent?

Mvh
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.