C cpalm skrev:
Betyder det att det är fritt fram att dela med sig till andra för 50 kr/mån?
50 kr per kompis

"morsan har ibland "lånat" mitt netflix. Jag är inte speciellt sugen på att betala extra för detta. "......
Det drabbar väl inte dig? Om nu din morsa vill ha Netflix kan hon väl betala för det som alla andra? Hade alla betalat för sig som ska det så hade Netflix kanske kunna sänka sina priser.

• Gilla
JustDoIt
  • Laddar…
Har haft premium-konto på Netflix sedan det kom (2016?) och har delat med min bror.

Nu kommer jag byta till ett billigare abbonemang eftersom barnen tittar på det men min bror kommer inte skapa något konto så resultatet blir bara att Netflix kommer tjäna mindre pengar.

många här hänvisar till barnen vad är det som är så bra för barn på netflix som inte går att se på annat sett

polarens ungar kollar bara youtube kids

Stickan56
U UrbOls skrev:
Som jag förstått så kan man till premium lägga till max 2 extra användare, 1 till standard och ingen till basic.

Denna sida reder ut en del gissningar som förekommit i tråden; Med rätt knep kan du se på Netflix från stugan i framtiden också – fem frågor om de nya reglerna – Inrikes – svenska.yle.fi
Det här från YLE är den bästa infon så långt, förutom allt snack om WIFI.
Fråga är vad som händer när IP-adressen byts.

Stickan

Stickan56
Ettlitetyrväder sannakse skrev:
50 kr per kompis
Ja, men då får du begränsa antalet kompisar.

Stickan

J
K kentaur81 skrev:
"morsan har ibland "lånat" mitt netflix. Jag är inte speciellt sugen på att betala extra för detta. "......
Det drabbar väl inte dig? Om nu din morsa vill ha Netflix kan hon väl betala för det som alla andra? Hade alla betalat för sig som ska det så hade Netflix kanske kunna sänka sina priser.
Men har man haft premium för att barn och svärmor ska kunna kolla så kan man ju steppa ned till basic om man bara själv vill titta. Jag har sett premium som bra just för att man kan aktivera netflix på de ställen man ibland tittar. Om vi pratar om en tjänst som är personlig och inte per familj är det bättre de tar 50 spänn per användare och man får vara själv. Om både jag, min dotter, min fru och min svärmor vill titta så kostar det 200 spänn. Om bara dottern vill kolla kostar det 50kr.

50 spänn är ju vad ett familjeabonemang kostar hos de andra spelarna. Så Netflix tar ju en rejäl premium.

• Gilla
Humulus och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag slås lite av att så många i tråden verkar ha Netflix permanent och nu överväger att säga upp det permanent.

Är det bara jag som hoppar på och av olika streamingtjänster då och då. När man "tömt" en tar man ett uppehåll ett halvår eller så tills de hunnit förnya sig och man "luras" in igen av något sockrat erbjudande.

Sen kan jag erkänna att jag var en bättre hoppjerka när allt var nytt för några år sedan... :oops:
Jo. Har iofs ett Netflix i grunden. Men cmore gick det inte att logga in på datorn så då blev det uppsagt och börjar Netflix krångla kommer det åka direkt.

Kommer på mig själv att köra SF anytime oftare. Dyrare ja men får något jag verkligen vill se.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är det så snabbt att det funkar att kolla film med det?
Skärmdump visar IP-adress, internetanslutningens hastighetstest och platsmarkör på Dallas, Texas karta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
D
Alfredo Alfredo skrev:
Jag slås lite av att så många i tråden verkar ha Netflix permanent och nu överväger att säga upp det permanent.

Är det bara jag som hoppar på och av olika streamingtjänster då och då. När man "tömt" en tar man ett uppehåll ett halvår eller så tills de hunnit förnya sig och man "luras" in igen av något sockrat erbjudande.

Sen kan jag erkänna att jag var en bättre hoppjerka när allt var nytt för några år sedan... :oops:
Så kan man göra, jag bara inte orkar men man borde kanske, HBO har ju låst in en med 50% livstid, tills man säger upp, då är man tillbaks på listpris.

D
E Elmuppo skrev:
Om Netflix gör allvar av kontrollen/blockering säger jag upp abonnemanget. Jag betalar i dag 179:- i månaden för att få 4K. Sedan våra två barn flyttade ur boet för några år sedan så fultittar dom naturligtvis på mitt konto. Och det tycker jag är helt ok att betala 179:- för. Men att betala 179:- för det lilla som frugan och jag tittar på Netflix känns inte ok. Så det blir nog ett avslut den dagen som Netflix hör av sig och hotar med blockering.

Vi har lite andra streamingtjänster att titta på och det finns ju dessutom ett stort utbud av illegal IP-TV att titta på. Chansen att torska på det borde vara minimal!
Så som jag förstått det ska de konto du har inkludera två extra användare, så du bör klara dig!

N
D djac skrev:
Så kan man göra, jag bara inte orkar men man borde kanske, HBO har ju låst in en med 50% livstid, tills man säger upp, då är man tillbaks på listpris.
Blir spännande att se hur det blir med vår "livstidsrabatt" nästa år när HBO och Discovery+ slås ihop.

• Gilla
tank77 och 5 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Blir spännande att se hur det blir med vår "livstidsrabatt" nästa år när HBO och Discovery+ slås ihop.
Gissar att den ryker...

N
U UrbOls skrev:
Gissar att den ryker...
Tror jag också och det gör mitt abonnemang då också.

• Gilla
djac
  • Laddar…
D djac skrev:
Så kan man göra, jag bara inte orkar men man borde kanske
Jag var som sagt bättre på det tidigare. :oops: Men man borde. Kan gå månader utan att jag använder en tjänst jag faktiskt betalar för.

D djac skrev:
HBO har ju låst in en med 50% livstid, tills man säger upp, då är man tillbaks på listpris.
Den "fällan" sitter jag med i...

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.