45 138 läst ·
240 svar
45k läst
240 svar
Netflix, jagar kontodelare...
Är det inte rimligt att betala för att du utnyttjar en tjänst?
Men det finns ju hur mycket som helst på SVT Play...Du får kolla igenom lite mer tror jag.M maria01 skrev:
Här tex, finns de filmer som ligger ute nu: Filmer | SVT Play
Redigerat:
Jag tycker en Ferrari är för dyr, därför kör jag Audi och BMW, har faktiskt aldrig övervägt att stjäla en Ferrari i stället, men alla är vi olika.J JohanLun skrev:Netflix sverige går ju nu ut med att ev "kontodelare" aktivt ska avregga enheter som inte används av dig eller betala 50kr extra per månad. Jag har installerat vårt netflix i föräldrarnas sommarställe och morsan har ibland "lånat" mitt netflix. Jag är inte speciellt sugen på att betala extra för detta. Tycker netflix är dyrt nog som det är, jämfört med andra tjänster. Vore det inte för att de andra i familjen verkar använda netflix skulle jag avsluta det, har HBO, Prime och Sky som alla tillsammans totalt kostar mindre än netflix. Jag tror snarare jag ska stega ned netflix från 4k med många samtida användare till normalabonemang bara för jag blir sur på hur de hanterar detta...
Hur tänker ni andra?
/ Hälsningar Fredrik
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
Lånar svärföräldrarnas konto 7-8 gånger om året (inte tillräckligt ofta för att betala för det). Startade appen i TVn efter att ha läst denna tråd, där de ville att jag skulle bekräfta att detta va hemadressen. Skit i det och castade från telefonen istället, då kom inget meddelande upp.
Gör Netflix skillnad på mobila och fasta enheter?
Ingen större förlust om vi skulle bli av med det, mest nyfiken om nån har koll.
Netflix har ingen större aning om vart din telefon befinner dig om den inte är ansluten till WiFi (mobilnätet är ankrade i de tre större städerna, Telia har även Sundsvall, Tre har inte Malmö utan i Köpenhamn).U Utsliten och utdömd skrev:Lånar svärföräldrarnas konto 7-8 gånger om året (inte tillräckligt ofta för att betala för det). Startade appen i TVn efter att ha läst denna tråd, där de ville att jag skulle bekräfta att detta va hemadressen. Skit i det och castade från telefonen istället, då kom inget meddelande upp.
Castar du på WiFi hemma så vet dock Netflix vart du är.
kan dom inte se över landsgränser om man använder mobilen ?pacman42 skrev:
De senaste dryga 30 åren har i alla fall jag spelat in det mesta jag velat se för att se det när det passar mig, så det där med tvungen håller jag inte riktigt med om. Att se inspelat i efterhand för att kunna spola över reklamen är ju även nästan nödvändigt för att stå ut med reklamkanaler.I Ironside skrev:
Liknelsen är väl mer att jag har köpt en Ferrari med 4 nycklar, men plötsligt slutar nyckeln jag lånat ut till min dotter så hon kunnat köra min Ferrari att funka och hon uppmanas att köpa en egen Ferrari.T Tornhill 2 skrev:
Vi pratar faktiskt om att jag betalar för ett premium konto med 4 samtidiga visningar. Ska då inte de jag betraktar som min familj kunna använda dem? Jag har ju betalat för kontot. Inte snott det!
Då stämmer det altså, en Chromecast med fjärr, apple tv eller inbyggt Netflix i sommarstugan kommer inte funka. Mobilen fungerar TROLIGEN att casta med, men kanske inte helt säkert?U UrbOls skrev:
Netflix skjuter sig i foten med detta. Har man flera tjänster och funderar på att fimpa någon, blir det då Netflix... Eller kastar man in 50-100 kr till för att få det funka rimligt. Eller håller på och krånglar med att ta hem enheter och koppla upp på hemmets wifi varje gång man åker från stugan?
Otroligt roligt att folk både dissar piratkopiering och i nästa andetag vill piratdela sina netflixkonton 
Jag har inte problem med att folk delar konton eller piratkopierar, men att sen grina över att dumma dumma netflix tvingar användarna att följa reglerna känns lite fånigt.
Själv har jag nog haft de flesta streamingtjänsterna nån gång, men avslutat alla, för dåligt utbud till förhållande till priset.
Jag har inte problem med att folk delar konton eller piratkopierar, men att sen grina över att dumma dumma netflix tvingar användarna att följa reglerna känns lite fånigt.
Själv har jag nog haft de flesta streamingtjänsterna nån gång, men avslutat alla, för dåligt utbud till förhållande till priset.