44 652 läst ·
240 svar
45k läst
240 svar
Netflix, jagar kontodelare...
Frågan är hur det kommer att fungera för de som är borta längre än så, vilket vi relativt ofta kan vara. Men det lär visa sig. Strular det tänker jag som många andra här att det är dags att rensa i streamingträsket.I Ironside skrev:
breaking bad och better call saul är inte netflix egna det är amcD rob_t_j72 skrev:Netflix var hyfsat när det kom 2013? till Sverige, åren efter det så köpte de in flera bra serier och filmer fram till runt 2020. De har producerat några ”egna” riktigt bra serier; breaking bad/better call saul/narcos med flera.
Men de verkar ha fått hybris och producerat en massa skräp sista åren, har inte avslutat än men det kanske blir av. Är lite sugen på youtube premium istället… Hur bra är amazon prime egentligen?
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Jag tror vi får vänta lite och se hur Netflix tänkt sig. Informationen hittills är rätt luddig, att man måste vara uppkopplad med enheten på sitt hemma-wifi åtminstone var 30:e dag.
Hur vet de ens vilket mitt hemma-wifi är?
Måste jag ens ha ett hemma-wifi?
Hur vet de ens vilket mitt hemma-wifi är?
Måste jag ens ha ett hemma-wifi?
ip adressen och nåt annatFairlane skrev:
https://www.reddit.com/r/netflix/comments/tjfbx1/how_does_netflix_know_if_im_sharing_a_password_or/
Att dom skriver WiFi beror väl på att merparten av alla kunder använder en WiFi-enhet för streaming, typ Smart-TV, Cromecast etc.Fairlane skrev:
Det enda dom kan se är din eller din ISP's publika adress på WAN-sidan.
https://gadgetbuffer.com/why-public-ip-and-router-wan-ip-different/
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
De kan väl se allt som netflixappen kan se, vad det nu kan vara. Givetvis under antagandet att de skrivit appen så att den delar med sig av det de önskar veta.D Dilato skrev:
Tittar man via en webbläsare blir det kanske något annorlunda.
De använder kanske AI?Fairlane skrev:
https://www.tomshardware.com/news/wi-fi-routers-used-to-detect-human-locations-poses-within-a-room
Eh, lika bra att lägga ner det direkt, du verkar ju inte använda det särskilt mycket? Varför dras med en tjänst du i grunden tycker är skit? Neflix kommer gå runt oavsett.Alfredo skrev:
Vad tänker du för alternativ? Är det andra streamingtjänster? Vilka anser du är bra? För vår del använder familjen klart mest Netflix och HBO MAX, Viaplay och Amazon används klart mindre och när vi hade Disney så användes det i princip inte alls så då rök det.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 913 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 913 inlägg
Jag antar att vissa produkter inte lämnar sig till alla kanske. Tyvärr är det ju oftast så att man måste göra ändringar för att antingen prestera bättre resultatmässigt eller för att tillgodose lagar och förordningar eller helt enkelt för att motverka missbruk av produkt\tjänst. Man försöker oftast hitta en så lindrig väg fram som möjligt men det är ofta omöjligt att inte trycka till någon på foten. Rätt eller fel, tja, det kan nog bara företaget avgöra antar jag.Alfredo skrev:
Undra hur man ska ex komma till rätta med mobilsurfare vid ratten, oavsett åtgärd så kommer folk ha åsikter och det är hög risk att det går ut över folk som sköter sig(vilket det på sätt och vis redan gör). Men det är en fråga för en helt annan tråd