I Ironside skrev:
Så generellt bör det inte vara ett problem för en vanlig familj även om man tar med det till sommarstugan? Och vi pratar alltså om 30 dagar i sträck
Frågan är hur det kommer att fungera för de som är borta längre än så, vilket vi relativt ofta kan vara. Men det lär visa sig. Strular det tänker jag som många andra här att det är dags att rensa i streamingträsket. :cool:

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
om jag tar något av de etablerade alternativen på nordiska marknaden för detta, kommer jag då kunna titta på F1 i 4k/UHD med bra bild?
jaaaaa

D rob_t_j72 skrev:
Netflix var hyfsat när det kom 2013? till Sverige, åren efter det så köpte de in flera bra serier och filmer fram till runt 2020. De har producerat några ”egna” riktigt bra serier; breaking bad/better call saul/narcos med flera.

Men de verkar ha fått hybris och producerat en massa skräp sista åren, har inte avslutat än men det kanske blir av. Är lite sugen på youtube premium istället… Hur bra är amazon prime egentligen?
breaking bad och better call saul är inte netflix egna det är amc

Redigerat:
Fairlane
Jag tror vi får vänta lite och se hur Netflix tänkt sig. Informationen hittills är rätt luddig, att man måste vara uppkopplad med enheten på sitt hemma-wifi åtminstone var 30:e dag.

Hur vet de ens vilket mitt hemma-wifi är?
Måste jag ens ha ett hemma-wifi?

• Gilla
djac
  • Laddar…
C CM1234 skrev:
Samma hände mig igår och det fungerar fortfarande. Möjligt det bara är en förberedelse inför det nya systemet? :thinking:
Ja så är det, absolut ingenting som tvingar någon till något än. Så vi fortsätter dela så långt det går.

Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror vi får vänta lite och se hur Netflix tänkt sig. Informationen hittills är rätt luddig, att man måste vara uppkopplad med enheten på sitt hemma-wifi åtminstone var 30:e dag.

Hur vet de ens vilket mitt hemma-wifi är?
Måste jag ens ha ett hemma-wifi?
Att dom skriver WiFi beror väl på att merparten av alla kunder använder en WiFi-enhet för streaming, typ Smart-TV, Cromecast etc.

Det enda dom kan se är din eller din ISP's publika adress på WAN-sidan.

https://gadgetbuffer.com/why-public-ip-and-router-wan-ip-different/

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Fairlane
M maria01 skrev:
ip adressen och nåt annat

[länk]
Ja att de kan få reda på IP-adressen jag är ansluten till förstår jag också, men hur ska de ha en möjlighet att veta vilket av alla wifi-nätverk jag använder som är mitt hemma-wifi?

D Dilato skrev:
Det enda dom kan se är din eller din ISP's publika adress på WAN-sidan.
De kan väl se allt som netflixappen kan se, vad det nu kan vara. Givetvis under antagandet att de skrivit appen så att den delar med sig av det de önskar veta.

Tittar man via en webbläsare blir det kanske något annorlunda.

Fairlane Fairlane skrev:
hur ska de ha en möjlighet att veta vilket av alla wifi-nätverk jag använder som är mitt hemma-wifi?
De kan ju "tvinga" dig att uppge det.

I
Alfredo Alfredo skrev:
Frågan är hur det kommer att fungera för de som är borta längre än så, vilket vi relativt ofta kan vara. Men det lär visa sig. Strular det tänker jag som många andra här att det är dags att rensa i streamingträsket. :cool:
Eh, lika bra att lägga ner det direkt, du verkar ju inte använda det särskilt mycket? Varför dras med en tjänst du i grunden tycker är skit? Neflix kommer gå runt oavsett.

Vad tänker du för alternativ? Är det andra streamingtjänster? Vilka anser du är bra? För vår del använder familjen klart mest Netflix och HBO MAX, Viaplay och Amazon används klart mindre och när vi hade Disney så användes det i princip inte alls så då rök det.

Har inte Netflix själv men kollar hos en kompis som har. Det fungerar ju också.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Fairlane
Alfredo Alfredo skrev:
De kan ju "tvinga" dig att uppge det.
Ja det vore smidigt.
Alla kunder måste uppge IP-nummer för hemmanätverket. Det lär fungera bra... :crysmile::crysmile::crysmile:

Nej, jag avvaktar nog mer information från Netflix. Jag tror att de medvetet är luddiga.

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
I
Alfredo Alfredo skrev:
Jag antar att vissa produkter inte lämnar sig till alla kanske. Tyvärr är det ju oftast så att man måste göra ändringar för att antingen prestera bättre resultatmässigt eller för att tillgodose lagar och förordningar eller helt enkelt för att motverka missbruk av produkt\tjänst. Man försöker oftast hitta en så lindrig väg fram som möjligt men det är ofta omöjligt att inte trycka till någon på foten. Rätt eller fel, tja, det kan nog bara företaget avgöra antar jag.

Undra hur man ska ex komma till rätta med mobilsurfare vid ratten, oavsett åtgärd så kommer folk ha åsikter och det är hög risk att det går ut över folk som sköter sig(vilket det på sätt och vis redan gör). Men det är en fråga för en helt annan tråd :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.