MathiasS MathiasS skrev:
bitrate för 4k stream?
sånt vett jag inte vad det är sorry

T Tornhill 2 skrev:
Jag tycker en Ferrari är för dyr, därför kör jag Audi och BMW, har faktiskt aldrig övervägt att stjäla en Ferrari i stället, men alla är vi olika.

/ Hälsningar Fredrik
Antipiratbyrån reklamen som var så cringe… tänk att nån 2023 ska dra upp samma argument. Imponerande.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
De som bara vill ha gratis filmer och serier från Netflix använder säkert torrents och annat så Netflix beslut lär ändå inte påverka dem. Vissa mer ärliga kollar på Netflix hos kompisar etc.

Fairlane
Jävla skit-Netflix.
Så sitter man hemma och ska se en film på TVn, men nej TVn känner de såklart inte igen så man ska hålla på med mobilen och scanna QR-koder samtidigt som man är ansluten till sitt hemma-wifi. Haken är ju att dumskallarna inte fattat att jag är på mitt hemma-wifi...

Med andra ord, deras skitprocess fungerar inte.

• Arg
  • Ledsen
  • Haha
Sofriko och 3 till
  • Laddar…
Jag kan fortfarande se Netflix trots att TV:n befinner sig i "fel" hushåll. Är ändringen inte helt genomförd än?

Jag kan också se Netflix via dotters abonnemang 10 mil bort. Men hon betalar några kronor för extra anslutning.

I
Vad jag förstår så kan man ta med sig Netflix 30 dagar innan den börjar klaga om att man måste checka in "hemma".

I Ironside skrev:
Vad jag förstår så kan man ta med sig Netflix 30 dagar innan den börjar klaga om att man måste checka in "hemma".
OK, är det per enhet eller användare? TV:n står ju där den står men det kan vara så att jag varit inloggad med mobilen hemma hos exfrun. (Räcker det så blir ju blockeringen lite menlös, bara att be någon logga in som mig i "rätt" hushåll en gång i månaden.)

• Gilla
Fruktsallad
  • Laddar…
Faktiskt en aning märkligt...
Är folk så hooked vid Netflix så att dom omedelbart skaffar ett eget konto om dom tidigare
delat med någon annan? Man kan ju tycka att så här i sommartid så borde folk ha annat
att göra än att sitta inne och glo på Netflix. Sen skulle nog jag (om jag hade varit en kontodelare), i så fall bytt till en annan streamingtjänst i första hand, iaf ett tag. Det är ju ett mer lönsamt beteende i så fall.

Misstänker att merparten av dom där måste vara föräldrar med college-ungdomar,och bättre ekonomi som betalar för att hålla ungarna på gott humör. Knappast "kompisdelare" eller liknande.
Frågan är hur det utvecklar sig på sikt.

Hur som helst är det ju dåliga nyheter för konsumenterna, eftersom övriga bolag lär följa efter och förmodligen passa på att höja priserna också.

J JohanLun skrev:
[länk]

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
Humulus Humulus skrev:
Är folk så hooked vid Netflix så att dom omedelbart skaffar ett eget konto om dom tidigare
delat med någon annan? Man kan ju tycka att så här i sommartid så borde folk ha annat
att göra än att sitta inne och glo på Netflix. Sen skulle nog jag (om jag hade varit en kontodelare), i så fall bytt till en annan streamingtjänst i första hand, iaf ett tag. Det är ju ett mer lönsamt beteende i så fall.

Misstänker att merparten av dom där måste vara föräldrar med college-ungdomar,och bättre ekonomi som betalar för att hålla ungarna på gott humör. Knappast "kompisdelare" eller liknande.
Frågan är hur det utvecklar sig på sikt.

Hur som helst är det ju dåliga nyheter för konsumenterna, eftersom övriga bolag lär följa efter och förmodligen passa på att höja priserna också.
Jag håller just nu på och ser över mina streamingtjänster. Har helt klart onödigt många (dock ej Netflix) och tittar inte alls i den omfattning att det är motiverat att ha kvar alla.
Måste bara komma fram till vilka som skall strykas.

• Gilla
djac
  • Laddar…
J
Humulus Humulus skrev:
Tycker också det...

Jag är nog inne på att stega ned till ett basic abonemang... Men nu i sommar kan det vara bra att ha flera tittare på resor osv.
De andra har ju inte alls haft samma priser. I mitt fall skulle det inte spela någon roll, då de andra är så billiga att det inte är nån mening att dela med sig av det.

J JohanLun skrev:
Jag är nog inne på att stega ned till ett basic abonemang...
Jag hade basic ett kort tag men blev vansinnig på den dåliga upplösningen. Vet inte om det är likadant fortfarande eller om de ändrat.

Fruktsallad Fruktsallad skrev:
Nu chattade jag med Netflix och frågade hur jag skulle kunna kolla i sommar när jag ska på semester på annan ort och kundtjänst sa att jag skulle öppna Netflix på telefonen och låta det streama lite innan jag åker hemifrån så telefonen är up to date med var den bor. Sen startar jag upp Netflix när jag kommit till hotellet och kan då använda den enheten i 30 dagar innan den enheten måste hem till "hushållet" (hemmanätverket) igen.
Det är alltså inga problem att kolla på mobil, dator eller chromecast som man har hemma och sen ta med dessa enheter någon annanstans. Då får de vara "hemifrån" i 30 dagar innan de måste åka hem igen. Så istället för att stirra sig blinda på mail och lösen så kollar de nu mer på "enheterna" som streamar netflix. Dessa enheter måste återvända hem med jämna mellanrum. =)

Så det löser jag problemet med varannan veckas boende för barnen. Så länge som de tittar både hos mamma och pappa med sin mobil/dator så kommer ju dessa enheter befinna sig "hemma" minst var 14:e dag.
Kan hemmanätverket vara mobil surf?
om inte så låter det helt absurt.

Jag ser i stort sett bara på Netflix på sommaren och då på mobilen som Netflix inte varit uppkopplad på fiber på länge. Och hur gör folk som är på jobb mer än 30 dagar?

I princip alla Mobila operatörer kör väl CG-Nat? Så blir ju lite rörigt iom att ett antal kunder på olika ställen har samma publika IP...
Och använder man det inte dagligen så kan man ju få olika ip pga dynamis tilldelning.

tttomten tttomten skrev:
Kan hemmanätverket vara mobil surf?
om inte så låter det helt absurt.

Jag ser i stort sett bara på Netflix på sommaren och då på mobilen som Netflix inte varit uppkopplad på fiber på länge. Och hur gör folk som är på jobb mer än 30 dagar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.