5 774 läst ·
24 svar
6k läst
24 svar
Nedtagen häck lovligen nu krävs på ersättning
Jag tycker du ska fråga hur det kommit fram till att ersättning överhuvudtaget efterfrågas och hur de räknat ut beloppet osv. Allt för att sysselsätta advokaten så mycket som möjligt. Så länge hen inte jobbar gratis, blir det snabbt dyrt för grannarna. Ställ bara frågor och begär redovisning för att eventuelltkunna precisera bestridandet, så du verkligen överdrivet detaljerat får klart för dig hur de tänker, är mitt lekmanna-råd. Inga svar, bara frågor.T Tim123 skrev:
Advokaten fiskar efter info. Det är ju inte du som ska visa att du ska betala pengar utan advokaten.T Tim123 skrev:
Här är det dags att lägga locket på och inte svara mer. Vill de ha pengar så får de vända sig till tingsrätten med en stämningsansökan.
Håller nog med där kanske bäst att inte svara alls, och låta dem återkomma med rättsliga åtgärder.Claes Sörmland skrev:
(Summan 55 000 kr hade de fått på en offert från en trädgårdshandlare).
Hela upplägget är så underligt. Först går grannen med på att du tar ned snöbärshäcken (eller är det ett snår?), sen vill de ha ersättning för den. Och dessutom rör det sig om jävla snöbär, ett ogräs som växer upp på en säsong efter en nedklippning längs med backen men så låter de hästar äta där så att snöbären inte kan växa upp.T Tim123 skrev:
Just in case, ta ett foto med datum på när hästarna äter snöbären. Kan vara bra att kunna visa om dessa omdömeslösa människor skulle ta det till tinget. Det är ju de själva som orsakar skadan på snöbärshäcken.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
Håller med det hela är obegripligt,Claes Sörmland skrev:
Hela upplägget är så underligt. Först går grannen med på att du tar ned snörbärshäcken (eller är det ett snår?), sen vill de ha ersättning för den. Och dessutom rör det sig om jävla snöbär, ett ogräs som växer upp på en säsong efter en nedklippning länga med backen men så låter de hästar äta där så att snöbären inte kan växa upp.
Just in case, ta ett foto med datum på när hästarna äter snöbären. Kan vara bra att kunna visa om dessa omdömeslösa människor skulle ta det till tinget. Det är ju de själva som orsakar skadan på snöbärshäcken.
går ut och tar bilder på buskarna/snåret på en gång, tack för tipsen.
Jag bestred kraven som advokaten skickade till mig, varpå de svarade att så kan jag inte göra.B Boktoken skrev:
Struntade i att svara någon mer på deras frågor, och har inte hört något mer sedan dess och får väl hoppas de inser att de inte ska gå vidare med sina krav.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden