Ossian K Olsson
L Lund skrev:
Kanske inte riktigt el-relaterat men chansar på att någon vet.

Jag har ett fem år gammalt hus som har en video-ringklocka idag, så ström är framdraget. Dock går den på WiFi och det är riktigt segt. Om jag skaffar en POE-ringklocka som kräver nätverkskabel, kan man då dra en nätverkskabel till den? El-skåpet sitter i tvättstugan och precis under det sitter nätverksskåpet.

Min fråga handlar alltså om det är enkelt för en elektriker att lösa det eller om det finns komplikationer som jag inte tänkt på?
Eftersom det är Unifi du har på switchen och även visar på bilden för klockan så undrar jag om det är en Unifi doorbell som sitter där redan idag?

Sen har de även släppt en ny ringklocka, mest för info!
https://eu.store.ui.com/eu/en/category/cameras-doorbells/products/uvc-doorbell

tommib tommib skrev:
Nä, det är nog helt lugnt. Du måste bara se till att nätverkskabeln hamnar ordentligt skiljd från alla enkelisolerade ledare i elcentralen. Detsamma gäller redan för ringledningskabeln som finns där inne nu. Ringledningstrafon sitter längst ner till höger, plats 70-71. Det ser ut att vara förbundet med ett par rör mellan centralerna.

Frågan är väl var själva klockan är om du inte har en dingdong i hallen. Någonstans sitter den väl? Den normala kopplingen är från trafo till klocka till knapp men det går att koppla på andra sätt också.
Jag har ingen alls, när jag byggde huset valde jag bort det och låter mina Google-högtalare meddela när någon står utanför dörren. Dock vill jag ha bättre kontroll ver det (fungerar dåligt) så ska skaffa en ringklocka med kamera från UniFi som kan integreras i Home Assistant.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
En liten nyfiken fråga bara, var har du din router? Sitter den gömd bakom switchen?
Nej, det är en Unifi Dream machine Pro som står på en annan plats.

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Eftersom det är Unifi du har på switchen och även visar på bilden för klockan så undrar jag om det är en Unifi doorbell som sitter där redan idag?

Sen har de även släppt en ny ringklocka, mest för info!
[länk]
Nej, idag sitter en Google Home Doorbell (tror den hette så innan de blev Nest), fungerar ganska dåligt så vill byta ut den och det är faktiskt till den du länkar men med kamera jag vill byta, G6 Entry Standard:
https://eu.store.ui.com/eu/en/categ...ry/products/uvc-g6-entry?variant=uvc-g6-entry

Ossian K Olsson
L Lund skrev:
Nej, idag sitter en Google Home Doorbell (tror den hette så innan de blev Nest), fungerar ganska dåligt så vill byta ut den och det är faktiskt till den du länkar men med kamera jag vill byta, G6 Entry Standard:
[länk]
Okej! Lite har kamera med men G6 är mycket bättre!

Du har också svarat på nästa fråga och det är om du har någon klient som kör protect. Jag har också en UMD Pro men en G4 Doorbell och det fungerar bra!

• Gilla
Lund
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.