Jag har en nätverkskabel på vinden som jag vill ansluta i sonens Xbox. Hur hade ni gått tillväga för att på snyggast/diskretast sätt dragit kabeln från vinden ner till hans rum under?

Jag har klamrat kabeln längs panelen utvändigt och gått in genom väggen till ett uttag.

Suvi5700
useless useless skrev:
Jag har klamrat kabeln längs panelen utvändigt och gått in genom väggen till ett uttag.
Panelen utvändigt? Varför ska ha gå utomhus?

Suvi5700
R Rolle85 skrev:
Jag har en nätverkskabel på vinden som jag vill ansluta i sonens Xbox. Hur hade ni gått tillväga för att på snyggast/diskretast sätt dragit kabeln från vinden ner till hans rum under?
Borra hål från vinden till rummet. Köp en kabelkanal på Biltema i lämplig längd. Och sätt snyggt på väggen. Vill du ha ett uttag anslut till det, eller bara sladden direkt i x box

Borrat ner i innervägg, borrat hål i väggen för en rotdosa, dragit ner flexslang till rotdosan, monterat infällt uttag.

Tagit bort taklister i hörn och borrat snett uppåt, dragit ner kabel, klamrat fast kabeln löst med "häftklammer" för kabel, monterat utanpåliggande uttag.

Det finns många fler alternativ, mycket beror på hur rummet ser ut, var man kan gå ner, var uttag ska sitta, mm.

• Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Panelen utvändigt? Varför ska ha gå utomhus?
För att det var enklast och snyggast.

Suvi5700
Demmpa Demmpa skrev:
Borrat ner i innervägg, borrat hål i väggen för en rotdosa, dragit ner flexslang till rotdosan, monterat infällt uttag.

Tagit bort taklister i hörn och borrat snett uppåt, dragit ner kabel, klamrat fast kabeln löst med "häftklammer" för kabel, monterat utanpåliggande uttag.

Det finns många fler alternativ, mycket beror på hur rummet ser ut, var man kan gå ner, var uttag ska sitta, mm.
Vad fruktansvärt omständigt. Det är en kabel för att pågen ska spela tv spel. Inte mer acancerat än så.

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vad fruktansvärt omständigt. Det är en kabel för att pågen ska spela tv spel. Inte mer acancerat än så.
Nu skrev TS att det skulle vara snyggtast/diskretast.

Suvi5700
Demmpa Demmpa skrev:
Nu skrev TS att det skulle vara snyggtast/diskretast.
Jo, men jag tror inte han vill lägga en hel dags jobb för att pågen ska få spela tv spel

• Gilla
useless
  • Laddar…
jag tror jag borrar och kommer ner till hans garderob som går till taket och sätter nått uttag på garderobens vägg.
tack

• Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
jag tror jag borrar och kommer ner till hans garderob som går till taket och sätter nått uttag på garderobens vägg.
tack
Låter smart att gå via garderoben, också smart att sätta ett uttag för att få en fast mer hållbar installation.

• Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson
R Rolle85 skrev:
tack
Låter som en bra lösning. Jag drog ner nätverksskabel från vinden. Jag hade sån tur att jag kunde dra den i en oisolerad innervägg och sen sätta ett uttag med senildosa.

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.