475 läst ·
12 svar
475 läst
12 svar
Nätverkskabel från vind ner till ett rum?
Borra hål från vinden till rummet. Köp en kabelkanal på Biltema i lämplig längd. Och sätt snyggt på väggen. Vill du ha ett uttag anslut till det, eller bara sladden direkt i x boxR Rolle85 skrev:
Borrat ner i innervägg, borrat hål i väggen för en rotdosa, dragit ner flexslang till rotdosan, monterat infällt uttag.
Tagit bort taklister i hörn och borrat snett uppåt, dragit ner kabel, klamrat fast kabeln löst med "häftklammer" för kabel, monterat utanpåliggande uttag.
Det finns många fler alternativ, mycket beror på hur rummet ser ut, var man kan gå ner, var uttag ska sitta, mm.
Tagit bort taklister i hörn och borrat snett uppåt, dragit ner kabel, klamrat fast kabeln löst med "häftklammer" för kabel, monterat utanpåliggande uttag.
Det finns många fler alternativ, mycket beror på hur rummet ser ut, var man kan gå ner, var uttag ska sitta, mm.
Produkter som diskuteras: "häftklammer"
Häftklammer
En häftklammer är ett litet metallstycke som används för att fästa ihop papper, kartong och andra material. De är ofta tillverkade av tunt ståltråd och böjs för att hålla ihop materialen när de pressas genom dem med hjälp av en
Läs mer
Vad fruktansvärt omständigt. Det är en kabel för att pågen ska spela tv spel. Inte mer acancerat än så.Demmpa skrev:
Borrat ner i innervägg, borrat hål i väggen för en rotdosa, dragit ner flexslang till rotdosan, monterat infällt uttag.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 325 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 325 inlägg
Låter som en bra lösning. Jag drog ner nätverksskabel från vinden. Jag hade sån tur att jag kunde dra den i en oisolerad innervägg och sen sätta ett uttag med senildosa.R Rolle85 skrev:
Nu har jag varit och köpt TP-link routern de har på kampanj för 890kr för att se om den kan användas som accesspunkt som TP link säger.
https://www.kjell.com/se/produkter/...8tmLOCTAiAUTiUcBZaRqt49YRrGr5iZxoCw4QQAvD_BwE
https://www.kjell.com/se/produkter/...8tmLOCTAiAUTiUcBZaRqt49YRrGr5iZxoCw4QQAvD_BwE
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden