15 grader inne i morse.. brrr...

ejwbegysv skrev:
15 grader inne i morse.. brrr...
Och min sambo håller på frysa ihjäl när innetermometern visar 21 grader!! :-/

Myckling skrev:
Och min sambo håller på frysa ihjäl när innetermometern visar 21 grader!! :-/

Min med!!! :o Själv vill jag sova för öppet fönster året om, han vill ha tre täcken och 24 grader i sovrummet på vintrarna... :-[ Vi har löst det med att han HAR tre täcken och jag får ha fönstret LITE öppet och det är jag som ligger närmast fönstret. Några 24 grader blir det inte i rummen, jag har lärt honom att ta på sig en extra tröja och tofflor när han fryser, och kanske dra på en brasa i källaren.

Termostarerna rör vi inte, utan det vi gör är att ändra på fjärrvärmecentralen. "0" på den innebär rekommenderad värme relaterat till utegivaren, jag brukar dra ner den till strax under 0:an, vet att svärisarna har sin på strax över 0:an. I sommar har den stått på -1,5tror jag. Det gör att under sommaren har det liksom inte varit någon värme på alls, men än för varmvattnet.

[quote author=Sophia link=board=VVS;num=1125661155;start=40#49 date=09/16/05 kl 12:35:57]

Min med!!!  :o Själv vill jag sova för öppet fönster året om, han vill ha tre täcken och 24 grader i sovrummet på vintrarna...  :-[ Vi har löst det med att han HAR tre täcken och jag får ha fönstret LITE öppet och det är jag som ligger närmast fönstret. Några 24 grader blir det inte i rummen, jag har lärt honom att ta på sig en extra tröja och tofflor när han fryser, och kanske dra på en brasa i källaren.

quote]

Va??? :o Är du en kvinna?? Du måste vara undantaget som bekräftar reglen. ;)

Va??? :o Är du en kvinna?? Du måste vara undantaget som bekräftar reglen. ;)
[/quote]

VA!

Sophia är ett kvinnonamn. ??? Mycket konstigt. :o ;D

:DNu var det ju inte namnet jag reagerade på utan förhållandet mellan den frysande och den varma. Brukar ju i regel vara tvärtom. ;)

Nu har jag tryckt på knappen till el-värmen, men alla termostater står på 16 grader ::)

Min fru fryser jättemycket nu på mornarna och vill att jag skall elda i kaminen när jag går upp vi har ju bara 22grader :P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.