16 872 läst ·
52 svar
17k läst
52 svar
När slår ni på värmen?
Idag faktiskt! Inget jättebehov ännu, men reglersystemet pytsar på när det behövs. Kanske litegrann under morgonen och förmiddagen.greven skrev:
23 - 21 grader beroende på vilken tid på dygnet...
Reglersystemet strävar efter 22 grader
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Vi var nere på 19,5 i morse, lite mer under dagen förstås när det är sol.
Det blir att sätta på lv-pumpen på timer så den går ett par timmar innan man går upp till att börja med
Det blir att sätta på lv-pumpen på timer så den går ett par timmar innan man går upp till att börja med
inte ännu i 08 området och standard 1½plans 80-talshus
RobertK, ett bra initiativ
lägg ev till "och när slår ni av"
det är intressan att se hur det varierar från fam till fam
och belyser kanske varför det ibland fås så konstiga (fina) kalkyler
med risk för "nedsmutsning" av ämnet i strängen, men i så fall tar vi den diskussionen i en ny sträng
RobertK, ett bra initiativ
lägg ev till "och när slår ni av"
det är intressan att se hur det varierar från fam till fam
och belyser kanske varför det ibland fås så konstiga (fina) kalkyler
med risk för "nedsmutsning" av ämnet i strängen, men i så fall tar vi den diskussionen i en ny sträng
Skåne - satte på värmen 25 september samtliga år ... stängde 1 april ... oljeeldning i gammalt hus (drog strax under 2 kbm/året) ... innetemperatur max 18 grader ...
och nu sitter jag och svettas i en lägenhet trots att jag inte haft värme på sedan inflyttningen 30 mars ...
Guu vad jag längtar till mitt framtida kalla hus ... :
:
:
och nu sitter jag och svettas i en lägenhet trots att jag inte haft värme på sedan inflyttningen 30 mars ...
Guu vad jag längtar till mitt framtida kalla hus ... :
Idag gick värmen igång... -4 var det ute inatt och -2 när man körde till jobbet vid 07.00.
Kändes lite ruggigt när man steg upp och hade somnat med fönstret öppet.
*Edit* Huset ligger i Hovmantorp utanför Växjö.
Kändes lite ruggigt när man steg upp och hade somnat med fönstret öppet.
*Edit* Huset ligger i Hovmantorp utanför Växjö.