11 900 läst ·
77 svar
12k läst
77 svar
Någon som slutat använt "reguljär-tv"?
En trend här verkar vara att många vill ha men ingen verkar vilja betala...och utan att veta så antar jag att de flesta samtidigt vill ha betalt för de jobb de antagligen/förhoppningsvis har...
Hur kommer utbudet då att se ut i framtiden om ingen ska ha betalt för det som skapas?
För vi parasiterar väl inte på andra och hoppas att de betalar åt oss?
//Foxpaint
Hur kommer utbudet då att se ut i framtiden om ingen ska ha betalt för det som skapas?
För vi parasiterar väl inte på andra och hoppas att de betalar åt oss?
//Foxpaint
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Har ett enklare abonnemang (Boxer mix 8) då jag redan har TV-kort i en server hemma och på denna tar jag emot de vanligaste kanalerna (i princip de numrerade 1-12). Från denna streamar jag ut kanalerna till alla TV-apparater och device i hemmet. Saken är bara den att ingen tittar på dessa längre, så frågan är om vi borde säga upp detta också. Men det vill inte frugan så det verkar inte bli så...
...i praktiken så är det kanal 1-5 i HD-kvalitet som önskas och det går bara att få till via Boxer och Satelllit vad jag vet (då ingen av de TV via fiberleverantörer jag har tillgång till har trean i HD).
Helst hade jag köpt trean och femman OTT, men det blir så dyrt då de ingår i olika paket.
Netflix (delas med mina föräldrar) och SVTplay är det som används till vardags hemma. Samt Cmore under hockeysäsongen (delas med föräldrarna). Btw, även Spotifys familjeabonnemang delas med föräldrarna.
Föräldrarna kör Canal Digital via satellit (det är därför har de cmore på webben också) som också används i sommarstugan där inget Internet finns. Svärföräldrarna har Boxer Mix, inte heller där finns det någon fast anslutning (Telia plockade bort kopparledningen).
...i praktiken så är det kanal 1-5 i HD-kvalitet som önskas och det går bara att få till via Boxer och Satelllit vad jag vet (då ingen av de TV via fiberleverantörer jag har tillgång till har trean i HD).
Helst hade jag köpt trean och femman OTT, men det blir så dyrt då de ingår i olika paket.
Netflix (delas med mina föräldrar) och SVTplay är det som används till vardags hemma. Samt Cmore under hockeysäsongen (delas med föräldrarna). Btw, även Spotifys familjeabonnemang delas med föräldrarna.
Föräldrarna kör Canal Digital via satellit (det är därför har de cmore på webben också) som också används i sommarstugan där inget Internet finns. Svärföräldrarna har Boxer Mix, inte heller där finns det någon fast anslutning (Telia plockade bort kopparledningen).
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Har cmore för hockeyn och har inga problem med att betala. Helst skulle jag nästan betala per stream? Eller liknande spotify fast program/filmer
Vi har fimpat ång-TV för ett par år sedan, kör streaming via Apple-TV + några appar (Netflix och Dplay). Det täcker in allt vi vill se för en bråkdel av kostnaden.
Är dock nu lite orolig att vi måste hoppa på antenn-TV-tåget igen tillfälligt då vi precis skaffat ett hus där inte fiber blir indraget förrän till hösten någon gång. Det blir inte mycket streaming via 4G för rimliga pengar eftersom det (mig veterligen) inte finns någon teleoperatör numera som erbjuder flat rate och full hastighet.
Är dock nu lite orolig att vi måste hoppa på antenn-TV-tåget igen tillfälligt då vi precis skaffat ett hus där inte fiber blir indraget förrän till hösten någon gång. Det blir inte mycket streaming via 4G för rimliga pengar eftersom det (mig veterligen) inte finns någon teleoperatör numera som erbjuder flat rate och full hastighet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Du kanske skulle prova en TV-fri sommar? Bara som ett test alltså.J jocke31 skrev:
Det finns ju mycket annat att uppleva nu när utesäsongen kommer med stora steg
Vi har slutat, vi har inte TV, aldrig haft netflix eller HBO eller något annan tjänst. Vi har youtube egentligen men i överlag tycker jag inte vi har så mycket tid att se på TV och jag har liksom tappat förmågan att kunna sitta still och titta på TV, klarar t.ex. inte av att sitta mig igenom en långfilm längre.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 813 inlägg
Vi slutade använda linjär-tv för drygt ett år sedan. Jag tyckte aldrig någon kollade sedan vi fick fiber och sa då upp abbonemanget för att spara lite pengar.
När det hade gått ett tag började det knorras. ”Jag vill se ditt eller datt” och naturligtvis gick det inte att få in detta på Netflix, HBO, SvtPlay eller på något annat enkelt sätt (tror det var något på 3:an eller 5:an) så det slutade med att jag gav efter och beställde Telia Lagom för 279 kr igen.
Vad gör man inte för husfridens skull?
Jag och barnen kollar så gott som aldrig på linjär-tv, men nu på lördag kommer vi kolla på Mello. Då blir det nog linjärt.
Har också rivit ner antenn och parabol.
När det hade gått ett tag började det knorras. ”Jag vill se ditt eller datt” och naturligtvis gick det inte att få in detta på Netflix, HBO, SvtPlay eller på något annat enkelt sätt (tror det var något på 3:an eller 5:an) så det slutade med att jag gav efter och beställde Telia Lagom för 279 kr igen.
Vad gör man inte för husfridens skull?
Jag och barnen kollar så gott som aldrig på linjär-tv, men nu på lördag kommer vi kolla på Mello. Då blir det nog linjärt.
Har också rivit ner antenn och parabol.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 296 inlägg
Slentrian är väl största anledningen