Oj då förstår jag att du nappade. Dom gör allt för att behålla kunderna alltså.
Hade du cmore kanalerna också eller vanliga familjepaketet?

Vi slängde TV:n 2009 och har kört enbart streaming och dvd/blu-ray sedan. Känner att vi ser mycket mer av bra kvalitet när man aktivt måste välja, med SVT-play, Netflix och HBO finns mer än man hinner med. Livet är för kort för slötittande och reklam.
Att vi har ca sparat 20000kr på tv-avgiften är ett plus också, men inte anledningen (ja vi betalade 2013/2014 när tv-tjänst trodde att en dator med internet var anledning kräva avgift).

Cheesen
Enda kanalen som ses här är barnkalaset en stund på morgonen. I övrigt så är det bara strömmad media som kommer på skärmarna. Finns inte ett enda program som går på lämplig tid, d.v.s när nån orkar eller vill se tv.
Ångrar bittert abonnemanget med bindning som vi har.

Jag står i läger inte-börjat. När vi nu skaffade vår första tv (varit helt utan de senaste 18 åren eller så) såg vi aldrig någon anledning att koppla in den mot linjärtv. Likväl ska blodsugarna i Kiruna ha sitt eftersom den faktiskt skulle kunna ta emot sändningar om man kopplar in den.

fgo fgo skrev:
Det jag är lite orolig för att när man vill slötitta och då måste välja nåt aktivt för att titta på :D
Detta är vad jag skulle sakna mest utan linjär-TV. Att ligga 20 minuter på soffan och zappa mellan kanalerna.

Har inte tittat på schemalagd TV på många år. Kör allt via htpc.

Nefrums Nefrums skrev:
Har inte tittat på schemalagd TV på många år. Kör allt via htpc.
Vad kör du för mjukvara på HTPC:n?

Z ZipLock skrev:
Vad kör du för mjukvara på HTPC:n?
Win10

Z ZipLock skrev:
Detta är vad jag skulle sakna mest utan linjär-TV. Att ligga 20 minuter på soffan och zappa mellan kanalerna.
Det går utmärkt att ligga och zappa streamingtjänster. :p

Själva har vi inte haft linjär-tv på 1,5 år sedan vi drog in fiber. Innan det var det inte så vi tittade linjärt, utan streamade ändå programmen för att kunna se när det passade oss.

Enda gångerna det inte varit bra har varit när programmen inte dykt upp i play-tjänsten när de borde (dvs max ett par minuter efter att programmet börjat.

Nefrums Nefrums skrev:
Win10
Kanske var lite otydlig, men vilket program använder du för att se på TV (inte datorns operativsystem).

tensiden tensiden skrev:
Det går utmärkt att ligga och zappa streamingtjänster. :p
Hur gör du rent praktiskt för att zappa? En app i telefonen?

Z ZipLock skrev:
Kanske var lite otydlig, men vilket program använder du för att se på TV (inte datorns operativsystem).
chrome

Z ZipLock skrev:
Hur gör du rent praktiskt för att zappa? En app i telefonen?
Zappandet är ju i praktiken lite annorlunda. Men inte mer så egentligen än att klicka runt på youtube.

Skönt att bli lite "matad" ibland med vanlig tv (IPTV/fiber) och sedan komplettera med lite playtjänster, hos oss har både sin funktion. Och även vanlig tv kan man på vissa kanaler starta upp från början om man inte är med från början och se hela programmet, där en del kanaler då också tillåter spoling förbi t.ex. reklam. Och skulle man vilja bryta för att göra något annat finns programmet kvar under en playfunktion där det startar upp på den platsen man avbröt tittandet (brukar finnas kvar xx-dagar)
Så man behöver inte utesluta det ena eller andra, utan kan vara lite svenskt "lagom" och med både tv, play, annan streaming, etc. Allt är ju en streaming via din fiberanslutning även om man ibland även nyttjar broadcast/multicast-funktioner.;)

F fiskbuggaren skrev:
Jag står i läger inte-börjat. När vi nu skaffade vår första tv (varit helt utan de senaste 18 åren eller så) såg vi aldrig någon anledning att koppla in den mot linjärtv. Likväl ska blodsugarna i Kiruna ha sitt eftersom den faktiskt skulle kunna ta emot sändningar om man kopplar in den.
varför kör ni isf inte bara en datorskärm utan mottagare, och en smart-låda av valfritt slag?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.