241 511 läst ·
628 svar
242k läst
628 svar
Någon som har testat Skil 1340 AA bordssåg?
Ytterligare en mjukstartsfråga. Ser att medlemmarna fått lika olika varianter när man beställt från samma säljare på amazon.
Får inte riktigt ihop det…. Nån vänlig själ som har LSP varianten och kan gör en guide?
Svart mjukstart till brunsvart motor eller svart motor?
Får inte riktigt ihop det…. Nån vänlig själ som har LSP varianten och kan gör en guide?
Svart mjukstart till brunsvart motor eller svart motor?
Redigerat:
Såhär gjorde jag.H Hasselnot skrev:
Karl.s skrev:
Tänker jag bidrar med hur jag fick igång det. Tack för hjälpen.
Jag slog också till på en såg när den var extra billig härom veckan. Var beredd på att hoppa undan vid första starten men tyckte inte det var så farligt. Hade det inte sagts så mycket om det här hade jag inte reagerat och tycker inte den väsnas extremt heller. Den är mycket tystare och lugnare än min kap/ger (en gammal grön Bosch).
Allt var eller blev lätt rakt och rätt förutom anhållet som även på min lutar aningens bort från klingan. Inga klagomål än så länge men undrar om det inte finns nån stans att fästa insexnyckeln, har hittat platser för allt annat...
Allt var eller blev lätt rakt och rätt förutom anhållet som även på min lutar aningens bort från klingan. Inga klagomål än så länge men undrar om det inte finns nån stans att fästa insexnyckeln, har hittat platser för allt annat...
Hej! Jag behöver bygga en "crosscut sled" (osäker på svenska termen, någon får gärna upplysa mig!) till den här sågen, men har svårt att hitta lämpliga löpare. Behöver göra en ganska stor rackare, då jag ska såga paneler uppemot nästan 1 meter. Så skulle vilja hitta löpare på runt metern till rimligt pris. Det enda jag hittat på Amazon är korta bitar på typ 10 cm. Någon som vet vad och vart jag ska leta?
Antar att du menar det som ska löpa i spåren. Alla konstruktioner jag sett har haft i trä. Letar du efter plast att såga till dem från så har Metallbiten acetal i långa stycken. https://metallbiten.se/plast/fyrkantstang-frasamne/acetalplast-pom/frsmne-acetalplast-pom-2020mmA Amatörmässig skrev:Hej! Jag behöver bygga en "crosscut sled" (osäker på svenska termen, någon får gärna upplysa mig!) till den här sågen, men har svårt att hitta lämpliga löpare. Behöver göra en ganska stor rackare, då jag ska såga paneler uppemot nästan 1 meter. Så skulle vilja hitta löpare på runt metern till rimligt pris. Det enda jag hittat på Amazon är korta bitar på typ 10 cm. Någon som vet vad och vart jag ska leta?
Gör egna av plywood?A Amatörmässig skrev:Hej! Jag behöver bygga en "crosscut sled" (osäker på svenska termen, någon får gärna upplysa mig!) till den här sågen, men har svårt att hitta lämpliga löpare. Behöver göra en ganska stor rackare, då jag ska såga paneler uppemot nästan 1 meter. Så skulle vilja hitta löpare på runt metern till rimligt pris. Det enda jag hittat på Amazon är korta bitar på typ 10 cm. Någon som vet vad och vart jag ska leta?
https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B0CYLXPGMF/ref=ewc_pr_img_2?smid=A3JD2SKDLBMHW2&psc=1D Deltidslantisen skrev:
Sån här jag är ute efter, fast i betydligt längre längd
Tänkte bygga själva släden i plywood, men vill ha så hög precision som möjligt på den, så därför jag helst vill ha löparna i metall med T-profil. T-profilen blir extra viktig, då släden kommer bli väldigt stor och därför hamna en bra bit utanför sågbordet så då vill jag inte att den ska kunna tippa ut ur spåren.M Minimalist skrev:
Kan det här vara intressant? https://www.rubank.se/sv/incra-t-sp...der-glidelock-steel-runner-special-edition-svA Amatörmässig skrev:[länk]
Sån här jag är ute efter, fast i betydligt längre längd
Tänkte bygga själva släden i plywood, men vill ha så hög precision som möjligt på den, så därför jag helst vill ha löparna i metall med T-profil. T-profilen blir extra viktig, då släden kommer bli väldigt stor och därför hamna en bra bit utanför sågbordet så då vill jag inte att den ska kunna tippa ut ur spåren.
Skulle starta upp sågen efter att den stått i garaget några veckor och direkt gick säkringen i centralen. Återställde och provade ett par gånger med samma resultat. Till sist märkte jag att om man såg till att trycka in startknappen riktigt distinkt så går inte säkringen och sågar snurrar på som den ska.
Någon som har upplevt samma sak med sin såg och har tips om hur man fixar det?
Du har alltid 3 års garanti varav de första två ligger bevisbördan på säljaren, så börja med att kolla med dom.Qparost skrev:
Skulle starta upp sågen efter att den stått i garaget några veckor och direkt gick säkringen i centralen. Återställde och provade ett par gånger med samma resultat. Till sist märkte jag att om man såg till att trycka in startknappen riktigt distinkt så går inte säkringen och sågar snurrar på som den ska.
Om du är ganska säker på att det är knappen som strular kostar en ny några få hundralappar, om det känns enklare.