Vad man faktiskt också gärna gör är att ta ur säkringen ur säkringshållaren, och lägger undan både den och alla andra lösa säkringar som ligger och skräpar, på något bra ställe.
Så ingen kommer och plötsligt får för sig att skruva på strömmen igen, när man minst väntar sig eller vill det.
Så ingen kommer och plötsligt får för sig att skruva på strömmen igen, när man minst väntar sig eller vill det.
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Det låter enkelt och bra. Då behöver jag inte fixa multimeter alltså?Mikael_L skrev:
Men det är alltså en lägenhet, då kan man ju med 99.99% chans vara säker på att det inte existerar några främmande spänningar ifrån andra centraler i rummen i lägenheten.
Och så har du bara två säkringar att testa ...
Så, som sagt, koppla in en lampa, dammsugare eller något annat, skruva ur den ena eller den andra säkringen (den till spisen (1) kan du strunta i) och kolla när strömmen försvinner, sen kollar du alla andra uttag i rummet, glöm inte att kolla alla ev uttag i taket, om du måste få strömlöst där också. Behövs ju dock inte om du bara ska tapetsera eller måla väggar endast.
Svårare än så är inte detta lilla problem.
Det är jävligare att skära den våta tapeten fint, där har jag inga bra tips (eller jo, byt rakblad i tapetskäraren ofta).
Tapeterna är jag inte lika brydd över. Jag är bra på sånt där pillerijobb. Säger jag nu och återkommer om några veckor och gråter
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Och genast blev jag påmind om hur ensam jag ärMikael_L skrev:
Men bra tips annars!
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Betalar du för elen? I så fall borde du kunna hitta någons sifferkombination på fakturan som sedan ska kunna leda dig till rätt elmätare.
Om inte, så borde ni ha någon fastighetsskötare som kan hjälpa dig.
Dock, om du följer alla goda råd med mätinstrument och dammsugare så ska det räcka med att skruva ut säkringen i ditt proppskåp när du ska tapetsera.
Om inte, så borde ni ha någon fastighetsskötare som kan hjälpa dig.
Dock, om du följer alla goda råd med mätinstrument och dammsugare så ska det räcka med att skruva ut säkringen i ditt proppskåp när du ska tapetsera.
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Jag betalar hushållsel. Men jag drar bara propparna som ni säger.E etompau skrev:Betalar du för elen? I så fall borde du kunna hitta någons sifferkombination på fakturan som sedan ska kunna leda dig till rätt elmätare.
Om inte, så borde ni ha någon fastighetsskötare som kan hjälpa dig.
Dock, om du följer alla goda råd med mätinstrument och dammsugare så ska det räcka med att skruva ut säkringen i ditt proppskåp när du ska tapetsera.
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Medlem
· Mörkaste Småland
· 157 inlägg
Tack för all hjälp! Jag måste säga att detta forumet är suveränt. Inga tjafs och bråk vad jag har sett. Hjälpsamma med tålamod när det gäller novisa som jag.
Ha en riktigt go' dag!
Ha en riktigt go' dag!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden




