hempularen skrev:
Saltvatten, jo/ja omöjligt är det väl inte, men jag tror ändå på elementet.
Och att det, att det går att köra en stund, talar oxå för elementet. Men när det gäller el, så kan en del fel vara osannolika, när man väl hittar dom..

Jag tror att det finns ett litet jordfel i ena ändan av elementet. Det kan vara iform av ett överslag Det överslaget kräver en viss spänning för att "tända" som bara finns när kontakten sitter åt ena hållet. Den typen av fel är inte ovanliga i rörelement.

Jag hade precis samma problem på en tidigare bil. Motorvärmaren fungerade i 10 minuter och sedan gick säkringen. Det var fel på elementet.

Det är jättevanligt fel på elementet, om du kan koppla in kabeln direkt i elementet, uppstår samma problem då så kan du vara säker på att felet ligger i den.

Bytte motorvärmaren, nu fungerar allt som det ska! :thumbup:

Har ett liknande problem. Jag och grannen i det nya garaget lyckas få att automatsäkringen 10 amp löser ut. Ibland räcker det att motorvärmarsladden sätts i bilen. I andra ändan sitter en timer och strömmen är inte påslagen. Då kan det vara lite fuktigt i bilens uttag då den sitter nedanför kofångaren. Elektrikern som var och kontrollera vid efterbesiktning sa att vi hade dålig utrustning. Har bytt motorvärmarsladd och timer men problemen fortsätter. På jobbet har vi elplintar med timer och där är inga problem. Båda kan väl vi inte ha fel på motorvärmaren.

Redigerat:
Det är lite otydligt, men det verkar som om problemet i tråden ursprungligen låg i ett jordfel som fick JFBn att lösa ut. Ditt symptom tyder på detsamma, att det är JFBn och inte dvärgbrytaren som löser ut? Skillnaden har stor betydelse för felsökningen. Kanske enklast att fota "automatsäkringen" både hemma och på jobbet så att vi ser vad som står på dem.

Okej tack! Ska göra det till veckan.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.