14 452 läst ·
122 svar
14k läst
122 svar
Motorsåg - vad krävs?
Det är just det där med nästan... Jag har heller aldrig lyckats försätta mig i en situation som man uppfattar som farlig, men den dagen man sätter sågen i benet är man nog glad för att man hade skyddsutrustningen på. Och det kan ju lika gärna vara första dagen...Intet skrev:
Precis, jag var ändå ganska så glad att jag hade riktiga skyddsbyxor på mig när jag satte sågen i benet, även om jag svor lite när jag skulle ha väck alla trådar från kedja, drev och svärd....C cpalm skrev:
Och det var med just dragande kedja detta hände ( sågens undersida)
En är givetvis en för mycket så visst kan man säga att andelen inte är försumbar. Jag tror dock andelen som skadar sig allvarligt med motorsåg faktiskt är rätt låg i förhållande till den stora användarskaran.nanowire skrev:
Om den legat ett år är det bra. Då har den torkat upp bra.
Men såga inte själv om du inte gjort det innan. Det kan bli riktigt farligt.
Åk till nån bonne i närheten och prata med han.
Det är fin ved i den, och om inte han vill ha den vet han garanterat nån han känner som vill.
Eller som nån sa, sätt upp en lapp i närköpet.
Men såga inte själv om du inte gjort det innan. Det kan bli riktigt farligt.
Åk till nån bonne i närheten och prata med han.
Det är fin ved i den, och om inte han vill ha den vet han garanterat nån han känner som vill.
Eller som nån sa, sätt upp en lapp i närköpet.
Det är inte bara det Polisen har dålig koll på, verkar vara svårt att hålla koll på vinterdäckslagen🙄C cpalm skrev:
https://www.sverigesradio.se/artikel/gav-bilist-bot-for-sommardack-nu-pudlar-polisen
Då tycker jag att det är läge att köpa minst en stihl ms500i. Det är bara 21tkr och det är småpengar jämfört med en ferrari och man känner sig ändå mer manlig.K Kaffeskalle skrev:Behöver tips från er som kan.
Jag har en större björk liggande som tidigare ägare fält men inte tagit hand om.
För att kapa upp den behöver jag en motorsåg och undrar vad som krävs?
Björken är som max 40-50cm i diameter.
Motorsågande kommer troligtvis inte bli min nya hobby så är bara ute efter nåt som räcker för jobbet(tillsammans med sunt förnuft, försiktighet och skydd)… Behöver mao inte vara nåt fancy för sakens skull. Kollar i första hand beggat.
Hur är det med elektriska sågar tex, verkar skönt att slippa bensin tycker jag men är de starka nog?
Antar att jag behöver ett svärd som överstiger diametern?
Hyr sågen av en privatperson via https://www.hygglo.se/