Det står väl inte på förrän det blir debatt om förbud att tomgångsköra elbil också.
 
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
j.f.s
P pmd skrev:
Det är ganska illa att vi är utsatta för biltillverkarnas godtycke när det gäller vilka finesser av det slaget en bil har. Med ett öppet API skulle man kunna skräddarsy sin bils inställningar efter egna behov.

Hur skiljer sig Camp Mode från Dog Mode?
Camp mode ger en fin brasa på displayen medans Dog mode visar den här bilden på skärmen:
En bild på en ballonghund med text: "My owner will be back soon. Don't worry! The A/C is on and it’s 22°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
pmd och 2 till
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Det står väl inte på förrän det blir debatt om förbud att tomgångsköra elbil också.
Det skulle ju inte förundra mig ett jota, även om kilometerskatten kommer långt innan dess.
 
  • Gilla
Bjober
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är ganska illa att vi är utsatta för biltillverkarnas godtycke när det gäller vilka finesser av det slaget en bil har.
Det är väl alltid tillverkaren som bestämmer vilka finesser i vilka kombinationer man säljer?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det är väl alltid tillverkaren som bestämmer vilka finesser i vilka kombinationer man säljer?
Ni kan inte ha sådant skräp. Den sista vettiga bilen som tillverkades är ungefär en 245:a - 33 år sedan!
 
  • Gilla
  • Haha
Kirre2 och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
H hovapettson skrev:
Ni kan inte ha sådant skräp. Den sista vettiga bilen som tillverkades är ungefär en 245:a - 33 år sedan!
Det kan man såklart tycka, även om jag inte håller med, men även på den tiden var det biltillverkarna som styrde över vilka finesser man kunde få med bilen.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Ni kan inte ha sådant skräp. Den sista vettiga bilen som tillverkades är ungefär en 245:a - 33 år sedan!
På vilket sätt är det skräp att kunna köra AC'n när man lämnar hunden i bilen?🤔
 
  • Älska
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
På vilket sätt är det skräp att kunna köra AC'n när man lämnar hunden i bilen?🤔
Skulle kunna köpa en Tesla bara av den anledningen. 👍
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Ni kan inte ha sådant skräp. Den sista vettiga bilen som tillverkades är ungefär en 245:a - 33 år sedan!
Nä, inte om man kört en nyare under några år.😂
Många säger "det var bättre förr" men nostalgi däremot var det "annorlunda förr".
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
På vilket sätt är det skräp att kunna köra AC'n när man lämnar hunden i bilen?🤔
Med tanke på att ACn kan gå sönder när som helst skulle jag aldrig lämna en hund i bilen i olämpligt väder. Skulle du lämna ett litet barn i bilen under samma premisser?
 
P
Alfredo Alfredo skrev:
Det är väl alltid tillverkaren som bestämmer vilka finesser i vilka kombinationer man säljer?
Inte när det gäller datorer. Jag tycker att fler borde ta efter det.
 
P
Alfredo Alfredo skrev:
Skulle kunna köpa en Tesla bara av den anledningen. 👍
Det är typiskt sådant som man själv (eller en konsultfirma) skulle kunna fixa med ett öppet API, så att man slipper köpa en Tesla.
 
P
A AndersS skrev:
Nä, inte om man kört en nyare under några år.😂
Många säger "det var bättre förr" men nostalgi däremot var det "annorlunda förr".
Nostalgin var faktiskt bättre förr.
 
Fairlane
P pmd skrev:
Inte när det gäller datorer. Jag tycker att fler borde ta efter det.
Vad menar du?
Vill du köpa en dator finns ett antal olika alternativ från en tillverkare, men helt fritt plockar du inte, om du inte vill bygger själv av delar.
 
P
L lbgu skrev:
Med tanke på att ACn kan gå sönder när som helst skulle jag aldrig lämna en hund i bilen i olämpligt väder.
När som helst? Vad brukar MTBF var för typiska luftkonditioneringsapparater i bilar?
L lbgu skrev:
Skulle du lämna ett litet barn i bilen under samma premisser?
Ja, lika gärna som en hund. Sannolikheten för att en A/C går sönder ändras inte med vem/vad som finns i bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.