97 408 läst ·
1 319 svar
97k läst
1,3k svar
Mörklagda bilar
noterat exakt samma sak- gubbsur är svårt just för mig, då jag inte har det kön- tantsur passar bättre. Det kanske är samma personer som glömt att stoppplikt är stopp!
Ogillar att inte kunna se mötande fordon när jag är ute och går, alltid vänster sida.
Bryr mig inte om lagtexten här utan bara egoistisk i att tänka på mitt eget välbefinnande. Och praktisk med hunden som går på min vänstra sida
Bryr mig inte om lagtexten här utan bara egoistisk i att tänka på mitt eget välbefinnande. Och praktisk med hunden som går på min vänstra sida
En sak som passar i denna tråd.P PappasHammare skrev:
För att vi har högertrafik i Sverige.B b8q skrev:
Att gå till vänster ska man bara göra då gångbana, vägren eller gemensam gång och cykelbana saknas, dvs GC-bana inte G/C-bana där gång och cykeltrafik är "separerade" Men det är inte lätt att hålla reda på vad som är vad.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Man ska gå på vänstersida på gc-bana. Krångligt när alla gör olika.E Edlunn skrev:
Ja det kan jag inte hjälpaS sinuslinus skrev:
edit: fast nu ser även jag tokigheten - Edlunn gör skillnad på gc och g/c, men snurrar till det i föregående sats. Förmodligen menar hen så som jag tolkade det, men det är inte så det står - istället står där en motsägelse. Aja, min poäng kvarstår - jag håller med dig om att det är besvärligt nu när bara somliga följer regeln.
Redigerat:
Jag menar vanliga villagator och mindre huvudleder där det saknas både trottoar, vägren och gångbana.E Edlunn skrev: