E elmont skrev:
I produktionsinformationen står det energiförbrukning 0,95 kWh och 0,82 kWh vad är det för förbrukning? Är det det som förbrukas heter det väl kW och har man den förbrukningen i en timme blir det 0,95/0,82 kWh och får den gå på max i två timmar blir det den dubbla kWh dvs 1,9/1,64 kWh.
Är antagligen den schblonmässiga förbrukning som tillverkaren måste ange för att få ut en energiklass ?
https://www.energimyndigheten.se/ef...rgimarkning-av-ugnar-och-ugnsdelen-pa-spisar/
 
  • Gilla
Norktork
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Är antagligen den schblonmässiga förbrukning som tillverkaren måste ange för att få ut en energiklass ?
[länk]
Yes - skulle tippa på det med. Hela specifikationen finns här: https://www.electrolux.se/kitchen/cooking/cookers/electric-cooker/lki66440sk/#

Under installation är den specad till:
  • Spänning, V: 230
  • Max anslutningseffekt, W: 9000
  • Säkring, A: 3x16
 
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Är antagligen den schblonmässiga förbrukning som tillverkaren måste ange för att få ut en energiklass ?
[länk]
Aha, dvs en i princip värdelös uppgift som bara stämmer när man ska jämföra olika spisar och inte säger så mycket om "vardagsförbrukningen"
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Stod det någonstans att den kommer med sladd och perilexstickpropp? Jag hittar inte det. Det är en 230 V-spis och dessa brukar inte levereras med stickpropp. Du kan leta efter 400 V-spisar, där ökar chansen men det framgår inte av Electrolux hemsida.
Tyvärr finns det inte en enda induktionsspis/häll som går på 400 V. Inte avsedda för normala kök iallafall. Men du får gärna överbevisa mig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.