Peter: Jag har varit inblandad i många åtgärdanden av felaktigt byggda badrum, och de allra flesta offer för byggfuskare har inte orken att driva ärendet så långt som du har gjort. Något som jag upplever som djupt frustrerande, men förståeligt. Det är med en djup känsla av tillfredsställelse jag läser hur snyggt du har hanterat ärendet hela vägen. Jag ser fram emot att läsa upplösningen av detta, och jag hyser inga tvivel om att du kommer gå segrande ur den här striden.

Lycka till!

Jon

Jag kan bara instämma i alla tidigare hyllningar. Det är med stor tillfredsställelse jag följer denna tråd och det faktum att Alo har "tappat" ett antal jobb på grund av sin inkompetens och ovilja att göra rätt för sig kan inte beskrivas med annat än moralisk rättvisa.

Man blir nyfiken hur det går för dig. Har själv varit i tvist gällande badrum men hade inte orken att driva det som du gjort. Har ett badrum som det ser ut som att jag själv gjort det men tröstar mig med att det var iaf billig.

Du kanske skulle be din motpart specificera vilka delar av din publicering här på Byggahus de anser vara olagliga. Och erbjuda dig att ändra i det du har skrivit om det skulle visa sig att det finns någon substans i deras anklagelser.

Kul med all pepping, tack!

Naturligtvis, om man kan visa vad det är i tråden som är olagligt så ska jag omedelbart ta bort det, men då krävs det mer än de vaga formuleringar som kommit hittills. Jag kan ju som sagt förstå om det inte är så rolig läsning, men olagligt tror jag inte att det är.

F ö så är det idag den 3'e september och därmed sista dagen för förlikning, såvida inget nytt anstånd beviljats (hur det ligger till i den frågan vet jag inte ännu).

Det går inte att förtala ett företag, bara privatpersoner. Påstår de något sådant ljuger de.

Däremot kan man fällas i marknadsdomstolen, men absolut inte för att man hållit en saklig ton i en diskussion. Tror dessutom bara det är företag som kan fällas där, dock inte helt säker.

Sista dagen för förlikning. Låter spännande ser fram emot lösningen med spänning :-) kan ju bara sluta på ett sätt. Pengar till dig och konken för honom tycker jag borde vara det ända rätta. Lycka till

AndersPS skrev:
Det går inte att förtala ett företag, bara privatpersoner. Påstår de något sådant ljuger de.

Däremot kan man fällas i marknadsdomstolen, men absolut inte för att man hållit en saklig ton i en diskussion. Tror dessutom bara det är företag som kan fällas där, dock inte helt säker.
Mja, men i ett fall som detta, där personen och firman har samma namn och registreringsnummer, blir det ju svårt att säga vart det ena börjar och det andra slutar. Hursomhelst så tror jag inte att något förtal existerar i tråden, så det bekymrar mig inte så mycket, dessutom har ju diskussionen kretsat runt firman och dess representant (vilket i det här fallet är samma sak), snarare än privatpersonen. Bra info, dock. Tackar!

Hermansson82 skrev:
Sista dagen för förlikning. Låter spännande ser fram emot lösningen med spänning :-) kan ju bara sluta på ett sätt. Pengar till dig och konken för honom tycker jag borde vara det ända rätta. Lycka till
Jag önskar ärligt talat varken konkurs eller framgång för Alo Pettersson, men det vore ju önskvärt att detta kunde leda till en ändrad attityd i kundbemötande hos både honom och andra näringsidkare (dvs; sluta ta på er jobb som ni inte har kompetens för), samt att jag till slut får ett tjänligt badrum. Mitt nuvarande bygge är både fult att se på och potentiellt skadligt för fastigheten (som om det skulle gått någon förbi).

Det är verkligen glädjande att se att så många sluter upp och kommer med input och kommentarer, det känns som att det börjar bli ett betydande journalistiskt värde i tråden. Hoppas den kan komma många till nytta i framtiden!

Redigerat:
Göran.W
Det skulle förvåna mig en hel del om han låter det gå till rätten för denna tråden har uppenbarligen skadat honom med uteblivna jobb och det med all rätt för badrumet såg allt annat än bra ut ja det var på sådan nivå att vilken amatör som helst kunnat gjort det bättre.
Så det borde ligga i hans intresse att få ett snabbt avslut och få tråden att komma längre ner i sök resultaten.
Hade han löst detta direkt med kund snabbt och smidigt hade troligen aldrig tråden startas.
Men nu har det garanterat kostat honom mer än det kostat att ersätta TS direkt när han såg hur illa det såg ut för det bör han väl han ha sett iaf fast han förnekar dom uppenbara felen.

Som privatperson behöver man allt stöd man kan få i rättsliga processer, byggahus är en ypperlig plats för sådant stöd, vi är många som stöttar dig HerrPeter!

B
Min fredagskväll gick åt till intressant/kul läsning, hade lite andra planer som fick stryka på foten.
När jag läst alla 11 sidor så kunde jag konstatera att jag satt ensam i ett bäcksvart hus, inte en lampa tänd...

Tack för bra läsning och något att ta lärdom av!

Milkshaken
Oj, hur har jag kunnat missa denna tråd, jag som är aktiv så gott som varje dag på byggahus... tack vare breakman så fick jag läsa detta...
Helt otroligt vilken story, visst har ju sett på fuskbyggarna på tv, men detta var nästan mera sakligt och mer som en bok...
Som gammal snickare säger jag... Den där Alo ska bort från branschen... Det är såna som han som gör att hantverkare oftast ses som nödvändigt ont... Då det istället ska vara Fullt behövliga...
Stå på dej HerrPeter, och jag kommer följa denna tråd spänt...
Fortsatt lycka till...

Oj oj oj. Nu har jag spenderat över 3 timmar med att läsa hela tråden. Den börjar ju redan i januari och nu är det september och fortfarande har ni egentligen inte kommit nånstans. Hoppas verkligen att det går bra för dig i rätten även om det såklart är trist att det måste gå så långt.
Käre Alos beteende verkar ganska typiskt för det man sett av andra hantverkare av hans kaliber i program som fuskbyggarna. Förmodligen tycker han fortfarande att allt är korrekt utfört....

Något anmärkningsvärt är att Alo (om det är samma Alo??) dyker upp som "kvalitetssäkrad hantverkare" på brabyggare.se när man googlar. Får mig att fundera hur seriös den sidan egentligen är....
Tror dessutom att han skrivit ett par omdömen om sig själv :)

Är mäkta imponerad över hur du alltid håller dig saklig och korrekt trots Alos tomma hot och arroganta attityd. Jag kommer följa tråden med spänning.
Lycka till!

Härligt med människor som orkar driva sådana här saker hela vägen.
Jag skulle gett upp för länge sedan.
Men det behövs för att visa att man inte kan bete sig hur som helst.

Bra jobbat!
Hoppas det inspirerar andra att göra samma sak.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.