32 528 läst ·
97 svar
33k läst
97 svar
Mitsubishi Ecodan fördubblad strömförbrukning i nov.
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Dom där uppgifterna angående tillförd energi och producerad energi får du ta med en stor nypa salt, det är bara beräknat.O olofh skrev:
Du får kolla med en korrekt energimätare vad den verkligen drar.
Du kör trådlös rumsreglering ser jag och du har väldigt varmt i tanken med dina 57 grader.
Har du själv valt att ha den temperaturen ?
Mer normalt är att ställa på ca 52-53 och ca 6 grader ner innan tillslag igen.
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Mina inställningar och tillförd energi på bild. Jag råkade halka till och stötte till maskinen lite i sidan och då tystnade den nån sekund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aha. Bra info! nä det är inget jag har ändrat. Kan man ställa ner själv?C Comfort Thomas skrev:Dom där uppgifterna angående tillförd energi och producerad energi får du ta med en stor nypa salt, det är bara beräknat.
Du får kolla med en korrekt energimätare vad den verkligen drar.
Du kör trådlös rumsreglering ser jag och du har väldigt varmt i tanken med dina 57 grader.
Har du själv valt att ha den temperaturen ?
Mer normalt är att ställa på ca 52-53 och ca 6 grader ner innan tillslag igen.
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Den är antagligen för låg eftersom du behöver justera så mycket och uppenbarligen behöver du högre framledning vid dessa utetemperaturer.
På natten när tempen sjunker så blir det kanske nödvändigt för pumpen att använda elpatron eftersom framledning kanske går uppåt 55 grader.
Det skulle iaf förklara att du behöver tillföra så mycket energi.
På natten när tempen sjunker så blir det kanske nödvändigt för pumpen att använda elpatron eftersom framledning kanske går uppåt 55 grader.
Det skulle iaf förklara att du behöver tillföra så mycket energi.
det var ang denna jag undrade i förra inlägget om jag kan ställa ner själv? Gissar att det beror på att vi hade radiatorer på ovanvåningen när den installerades men nu har vi golvvärme så borde inte ha behov av lika högC Comfort Thomas skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 558 inlägg
Kurvan och dess framledning kan vara både 57 grader och högre beroende på vad som krävs för att få rätt temperatur , sen måste du kolla vad du har för pumphastighet inställt.O olofh skrev:
dom 57 grader i displayen jag såg verkade vara själva temperaturen för tappvarmvattnet och 57 är då högt ställt.