33 329 läst ·
97 svar
33k läst
97 svar
Mitsubishi Ecodan fördubblad strömförbrukning i nov.
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Har du golvvärme med trägolv är det viktigt att det inte är för hög tillåten temperatur ut så golvet förstörs, jag har min satt på 25 till 45 grader
Hej Olof,O olofh skrev:
ja det kan du ändra själv, både maximal varmvatten och maximal temp till radiatorer/golvvärme.
Du gör det under servicemenyn och driftinställningar, om jag minns rätt. Kolla i manualen för säkerhetsskull
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Och pumphastigheten från 1-5 , min står tex på 5
Jag har golvvärme och ca 170kvm som exempel
Jag har golvvärme och ca 170kvm som exempel
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Så låter vår med. Vi sitter 10m ifrån den med tv igång och hör den ändå. Bakom ljudlös dessutom...den är 2 månader gammal. Inte nöjd alls.O OlaDah skrev:
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Svårt tycker jag att få bra grepp på ljud via paddan/telefon men låter nästan som det är soppabrist.
Då den innan lät snarlikt om jag förstått det rätt och den nya gick ca 1,5 månad och sen började det igen så får man lite vibbar på brist.
Är röret från kompressor varmt som tusan och är returen väldigt kall när den jobbar ordentligt?
Nu tog jag för givet att det är en modell med köldmedia mellan inne och utedel
Då den innan lät snarlikt om jag förstått det rätt och den nya gick ca 1,5 månad och sen började det igen så får man lite vibbar på brist.
Är röret från kompressor varmt som tusan och är returen väldigt kall när den jobbar ordentligt?
Jag skall kolla när jag kommer hem. Vad ljudet beträffar så hörs det mycket mer i verklligheten och vi hör ljudet i tv rummet och då är köket i mellanC Comfort Thomas skrev:Svårt tycker jag att få bra grepp på ljud via paddan/telefon men låter nästan som det är soppabrist.
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Då ni verkar vara flera med samma ljud låter det dock lite märkligt om fler skulle ha soppabrist !!!
Arbetstryck och vad den drar kanske är kollat ?
Arbetstryck och vad den drar kanske är kollat ?
Kollade den inbyggda räknaren igår och den visade in 1073kwh och ut 1268kwh.C Comfort Thomas skrev:
För brukningen för några dagar sen var 150kwh på ett dygn vid 7- på dagen och 12- på natten.Den låter lite mindre om det är varmare
Medlem
· Nykvarn
· 2 594 inlägg
Då låter det inte som att det skulle vara någon brist.
Vid brist kan röret från kompressorn vara sjukt varmt och returen kall.
Vid brist kan röret från kompressorn vara sjukt varmt och returen kall.