Har du golvvärme med trägolv är det viktigt att det inte är för hög tillåten temperatur ut så golvet förstörs, jag har min satt på 25 till 45 grader

O olofh skrev:
det var ang denna jag undrade i förra inlägget om jag kan ställa ner själv? Gissar att det beror på att vi hade radiatorer på ovanvåningen när den installerades men nu har vi golvvärme så borde inte ha behov av lika hög
Hej Olof,

ja det kan du ändra själv, både maximal varmvatten och maximal temp till radiatorer/golvvärme.
Du gör det under servicemenyn och driftinställningar, om jag minns rätt. Kolla i manualen för säkerhetsskull:)

• Gilla
olofh
  • Laddar…
Och pumphastigheten från 1-5 , min står tex på 5
Jag har golvvärme och ca 170kvm som exempel

C Comfort Thomas skrev:
Har du öppnat och kollat så det inte är något som ligger emot som tex någon plåt ?
Inte ditt jobb om det är garanti men kanske kan stilla din nyfikenhet
Borde väl vara okej att göra med strömmen påslagen eller?

O OlaDah skrev:
Borde väl vara okej att göra med strömmen påslagen eller?
Håll koll på vart du är med tassarna :cool:

J jonte59 skrev:
Kurvan ställde servicegubben när kompressorn byttes
Ny film nu, 7- ute. Har ringt servicefirman och dom skulle komma så fort dom kunde

Hej, vi har stundtals samma typ av oljud (och några andra) från vår utedel iofs en större modell, har reklamerat och väntar på feedback.
Följer med spänning vad du får för besked.

O OlaDah skrev:
Låter precis som min ärligt talat, den låter alltid så.

När det är kallt ute och jag behöver hög framledning så låter den väldigt högt, samma ljud dock bara högre volym.

Var det mildare väder när den lät mindre?
Så låter vår med. Vi sitter 10m ifrån den med tv igång och hör den ändå. Bakom ljudlös dessutom...den är 2 månader gammal. Inte nöjd alls.

Då skulle du höra den vid 14-.

Den hördes nästan inget när kompressorn var nybytt.

Svårt tycker jag att få bra grepp på ljud via paddan/telefon men låter nästan som det är soppabrist.
Då den innan lät snarlikt om jag förstått det rätt och den nya gick ca 1,5 månad och sen började det igen så får man lite vibbar på brist.

Är röret från kompressor varmt som tusan och är returen väldigt kall när den jobbar ordentligt?
Nu tog jag för givet att det är en modell med köldmedia mellan inne och utedel

C Comfort Thomas skrev:
Svårt tycker jag att få bra grepp på ljud via paddan/telefon men låter nästan som det är soppabrist.
Då den innan lät snarlikt om jag förstått det rätt och den nya gick ca 1,5 månad och sen började det igen så får man lite vibbar på brist.

Är röret från kompressor varmt som tusan och är returen väldigt kall när den jobbar ordentligt?
Nu tog jag för givet att det är en modell med köldmedia mellan inne och utedel
Jag skall kolla när jag kommer hem. Vad ljudet beträffar så hörs det mycket mer i verklligheten och vi hör ljudet i tv rummet och då är köket i mellan

Då ni verkar vara flera med samma ljud låter det dock lite märkligt om fler skulle ha soppabrist !!!
Arbetstryck och vad den drar kanske är kollat ?

J jonte59 skrev:
Jag skall kolla när jag kommer hem. Vad ljudet beträffar så hörs det mycket mer i verklligheten och vi hör ljudet i tv rummet och då är köket i mellan
Bägge rören är ordentligt varma. Det grova några grader mer än det smala

C Comfort Thomas skrev:
Då ni verkar vara flera med samma ljud låter det dock lite märkligt om fler skulle ha soppabrist !!!
Arbetstryck och vad den drar kanske är kollat ?
Kollade den inbyggda räknaren igår och den visade in 1073kwh och ut 1268kwh.
För brukningen för några dagar sen var 150kwh på ett dygn vid 7- på dagen och 12- på natten.Den låter lite mindre om det är varmare

Då låter det inte som att det skulle vara någon brist.
Vid brist kan röret från kompressorn vara sjukt varmt och returen kall.

• Gilla
jonte59
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.