Låter precis som min ärligt talat, den låter alltid så.

När det är kallt ute och jag behöver hög framledning så låter den väldigt högt, samma ljud dock bara högre volym.

Var det mildare väder när den lät mindre?

• Gilla
DanielPinjegård
  • Laddar…
Nej det var ungefär samma temp ca 12- och när den var ny lät den bara vid avfrostning.

Förra vintern när den gamla var frisk gick den också väldigt tyst och innetempen låg alldrig under 21,5 grader där vi vill ha den.

Nja. Så tycker inte jag att vår låter men här är bara ett fåtal minus nu men kan filma den imorgon om du vill ha referens

Ja tack, vilken modell har du?

mitsubishi ecodan 75
Installerad okt 2018. Tar man ett par steg bort så hörs den inte mkt

Tack ska du ha.

Olofh, hur låter den vid kompressorsidan? Ska filma mitt åbäke också för referens.

O OlaDah skrev:
Olofh, hur låter den vid kompressorsidan? Ska filma mitt åbäke också för referens.
Är det på baksidan eller?

Minus 6 ute och kompressorn går på ca 65 Hz. Producerar 46 grader framledning, låter förhållandevis tyst just nu!

Sitter på sidan, högra sida om man tittar på fläkten.

G Gaston11 skrev:
Konstigt att ni är inte nöjd med ljudet.
Titta på hemsidan att deras är tystast lika som ni.
[länk]
jag förstår faktiskt inte ditt inlägg. Det där är väl en ren reklamsida och handlar väl inte om ts problem?

• Gilla
jonte59
  • Laddar…
Ok, så du tyckte att Mitsubishi lockar köpare att göra reklam. Det är okej för dig att det är låter. Skit samma och kan inte göra åt efter om serviceman säger att den är ingen fel för det är normal.

G Gaston11 skrev:
Ok, så du tyckte att Mitsubishi lockar köpare att göra reklam. Det är okej för dig att det är låter. Skit samma och kan inte göra åt efter om serviceman säger att den är ingen fel för det är normal.
va? Jag har väl inte sagt att det är ok för mig att det låter?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.