H HEM2121 skrev:
Kan de inte kakla så ska de inte heller utföra den typ av arbete. De tar ju betalt för ett korrekt utfört arbete och då kan man också kräva att det blir rätt utfört.
Sen är det upp till TS att besluta vilken lösning TS är nöjd med. Jag skulle aldrig gå med på dubbel kakling.
Vi har förstått att du har den åsikten. Men oavsett vad du tycker om saken så har varken TS eller någon annan rätt att begära mer av entreprenören än vad branschreglerna fastslår.
Så om kakel på kakel är ok enligt branschreglerna så blir det svårt att försöka kräva någon annan lösning utan att acceptera merkostnader.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Men gode tid, det är ju inte fogat ännu. Det är först när det är fogat som man ser det färdiga resultatet. Några mm hit eller dit som man ser när det inte är fogat blir inte alls lika framträdande då det är fogstruket.
Jag tycker det ser helt ok ut.

H
G Gabbe1 skrev:
Vi har förstått att du har den åsikten. Men oavsett vad du tycker om saken så har varken TS eller någon annan rätt att begära mer av entreprenören än vad branschreglerna fastslår.
Så om kakel på kakel är ok enligt branschreglerna så blir det svårt att försöka kräva någon annan lösning utan att acceptera merkostnader.
Gäller de reglerna när det är nygjorda badrum? Möjligt att det är ok när det är ett gammalt badrum. Men betalar man för ett nytt badrum så tycker jag inte det är ok att gömma undan felen under ett nytt lager med kakel. Det är ju inga yrkesmän som har utfört det arbetet. Är det en seriös firma så gör de givits vis om och gör det rätt. Det är ju et fackmannamässigt arbete som TS betalar för. TS beslutar ju själv vad TS anser är bäst. Men jag hade inte gått med på ett extra lager med kakel.

H HEM2121 skrev:
Men jag hade inte gått med på ett extra lager med kakel.
Jag hade också motsatt mig det kraftigt men i slutändan handlar det inte om att "gå med på" utan att följa domstolarnas beslut, med eller utan hjälp av kronofogden...

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.