Det är bara att fråga kommunen. En granne fick sätta sin frigga pecis på tomtgränsen. först ville de att den skulle stå 4,5 meter ifrån, men det innebär med våra smala tomter att friggan hamnar mitt på gräsmattan. När det dessutom visade sig att kommunens staket satt två meter in på kommunens mark fick de lov att sätta dem 2 meter från staketet om de i fortsättningen lovar att klippa gräset på kommunens mark. Eftersom kommunen inte sköter något av marken (allmänningen sköts av samfälligheten som förvaltar den kommunala marken) så var det inget problem.