useless useless skrev:
Kontrakt från köpet och förrättningshandlingar från fastighetsbildningen är väl helt olika saker?
Inte i detta fall. Om du sitter och gissar så tycker jag att du ska plåga någon annan med det.

• Haha
Stuff och 5 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
@Wae
Du äger och kan beviserligen hantera en kamera enligt annan tråd du skapat här på forumet.

Så om du verkligen vill ha hjälp så sluta tramsa och gå ut och ta bilder på eländet istället för att meningslöst repetera samma svar om och om igen.
Jag tar inga bilder från grannens bänkar! Jag förväntar mej heller ingen hjälp eftersom du inte verkar veta något om avtal. Hejdå!

• Haha
  • Wow
Niclas Gustafsson och 2 till
  • Laddar…
W Wae skrev:
Inte i detta fall. Om du sitter och gissar så tycker jag att du ska plåga någon annan med det.
Då får du nog förklara bättre för det du påstår låter helt orimligt. Menar du verkligen att Lantmäteriet upprättat ditt köpekontrakt?

• Gilla
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
W Wae skrev:
Jag tar inga bilder från grannens bänkar! Jag förväntar mej heller ingen hjälp eftersom du inte verkar veta något om avtal. Hejdå!
Såja såja. Om du verkligen vill ha hjälp är det klokt att inte uppföra sig som en efterbliven bortskämd Tattarunge.
En bild på den numera berömda bänken som är så stor att den klassas som en byggnad vore roligt att se. Men, gissar jag rätt så finns det ingen bänk alls och knappast någon tokig granne heller.

• Gilla
orutti och 6 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilket inte har någon inverkan på din grannes självklara rätt att bestämma vem som beträder dennes hemfridszon. Ditt avtal med kommunen påverkar bara avtalsparterna, alltså dig och kommunen. Din granne påverkas givetvis inte av dina avtal med andra.
Personligen tycker jag det är väldigt märkligt varför kommunen skulle skriva in något sådant i sitt ”kontrakt/avtal” om det inte fyller någon som helst funktion.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
N nissebrun skrev:
Personligen tycker jag det är väldigt märkligt varför kommunen skulle skriva in något sådant i sitt ”kontrakt/avtal” om det inte fyller någon som helst funktion.
Jag misstänker att det kan vara en information om belastning/rättigheter som gäller för fastigheten. I så fall förhoppningsvis inskrivna servitut, Som brukar finnas angivna i bilaga till köpekontrakt. Men det är i så fall en ren information. Man behövr läsa det faktiska servitutet för att se mer exakt vad som gäller.

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
N nissebrun skrev:
Ännu märkligare vore det om kommunen bara genom att skriva något i ett avtal med en person skulle kunna påverka andra personers rättigheter och skyldigheter...

• Gilla
orutti och 7 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
PS - det är sunt att inte fota grannens tomt och lägga in här!
Varför då? Det är en bänk vi pratar om, allt annat på grannens fastighet är ju helt irrelevant, så att bara fota bänken/beskära bilden har knappast någon negativ påverkan på något, eller vad missar jag?

• Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
vad missar jag?
Jag tror du missar att TS inte verkar ha intresse av att föra en saklig diskussion om detta, en diskussion som kan leda till att frågan utreds. Personligen har jag svårt att förstå vad TS egentligen vill få ut av tråden.

• Gilla
claekm och 12 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror du missar att TS inte verkar ha intresse av att föra en saklig diskussion om detta, en diskussion som kan leda till att frågan utreds. Personligen har jag svårt att förstå vad TS egentligen vill få ut av tråden.
Nej, det är jag med på.
Det jag funderar över är Sniglas råd att det är sunt att inte ta en bild på bänken...

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
S
Jag har en helt annan fråga: är det här en trollning eller ska man fortsätta att poppa popcorn?

• Gilla
  • Haha
  • Älska
MONTREAL och 5 till
  • Laddar…
N nissebrun skrev:
Det ursprungliga kontraktet som TS har kvar, är skrivet så att TS grannar får komma in på TS tomt och underhålla sin fasad.
Den nya grannen kanske inte har skrivit på ett sådant kontrakt och är då inte tvingad att följa det.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Jag har en helt annan fråga: är det här en trollning eller ska man fortsätta att poppa popcorn?
Det är aboslut en trollning.
TS började ju redan i första inlägget att spela på BH-folkets tangenter för att brusa upp. Hen vill bara ha lite reaktioner.

Det påminner om badrumsskåpet som satt på fel höjd. Provocerande frågor och påståenden samt att det av någon anledning inte går att ta fram bilder.

• Gilla
Jenpet och 4 till
  • Laddar…
S
Eller en viss tråd om vattnet som grannen stängde av i 21 dagar... :D

• Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
W Wae skrev:
Nämen se då VAR det ju den dementa rättshaveristen till gammal sur "såhär är det minsann"-granne helt utan juridisk koll som hade rätt ändå, och HELA omvärlden fel!
Det var otippat!

Nä. Jag bara skojar ...

Snälla, ta dit kommunen!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.