123 519 läst ·
364 svar
124k läst
364 svar
Min nya granne som tar sig friheter och skapar påhittade regler
Jag tar inga bilder från grannens bänkar! Jag förväntar mej heller ingen hjälp eftersom du inte verkar veta något om avtal. Hejdå!TorpAnders skrev:
Såja såja. Om du verkligen vill ha hjälp är det klokt att inte uppföra sig som en efterbliven bortskämd Tattarunge.W Wae skrev:
En bild på den numera berömda bänken som är så stor att den klassas som en byggnad vore roligt att se. Men, gissar jag rätt så finns det ingen bänk alls och knappast någon tokig granne heller.
Personligen tycker jag det är väldigt märkligt varför kommunen skulle skriva in något sådant i sitt ”kontrakt/avtal” om det inte fyller någon som helst funktion.Alfredo skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 888 inlägg
Jag misstänker att det kan vara en information om belastning/rättigheter som gäller för fastigheten. I så fall förhoppningsvis inskrivna servitut, Som brukar finnas angivna i bilaga till köpekontrakt. Men det är i så fall en ren information. Man behövr läsa det faktiska servitutet för att se mer exakt vad som gäller.N nissebrun skrev:
Ännu märkligare vore det om kommunen bara genom att skriva något i ett avtal med en person skulle kunna påverka andra personers rättigheter och skyldigheter...N nissebrun skrev:
Nej, det är jag med på.Alfredo skrev:
Det jag funderar över är Sniglas råd att det är sunt att inte ta en bild på bänken...
Det ursprungliga kontraktet som TS har kvar, är skrivet så att TS grannar får komma in på TS tomt och underhålla sin fasad.N nissebrun skrev:
Den nya grannen kanske inte har skrivit på ett sådant kontrakt och är då inte tvingad att följa det.
Det är aboslut en trollning.S Saelen skrev:
TS började ju redan i första inlägget att spela på BH-folkets tangenter för att brusa upp. Hen vill bara ha lite reaktioner.
Det påminner om badrumsskåpet som satt på fel höjd. Provocerande frågor och påståenden samt att det av någon anledning inte går att ta fram bilder.
Nämen se då VAR det ju den dementa rättshaveristen till gammal sur "såhär är det minsann"-granne helt utan juridisk koll som hade rätt ändå, och HELA omvärlden fel!W Wae skrev:
Det var otippat!
Nä. Jag bara skojar ...
Snälla, ta dit kommunen!