Maalox
Riktigt skyggt — bra jobbat! Dela gärna vad du köpt och vartifrån vid tillfälle.

Maalox Maalox skrev:
Riktigt skyggt — bra jobbat! Dela gärna vad du köpt och vartifrån vid tillfälle.
tack!

Det är Sikas system, helt enligt deras anvisningar schönox primer - schönox q8 fixmassa - sikas decor 801 nature och slutligen deras polyuretan 304w som försegling.

jag inhandlade alla grejer typ hösten -22 på Centro här i Uppsala sen så tappade jag lusten att göra det ;) .

men nu efter jul så tog ja tag i det, o då när jag behövde komplettera så var det ett bök eftersom att Centro Uppsala lagt ner o blivit FF kakel, och dom i sin tur ville inte hålla på med Microcement, så det blev till att jaga runt ganska skapligt, fick åka till kakeldags i Täby för att inhandla det sista.

Så blev det med förseglingen på golvet, 3 lager på både vägg o golv

• Badrum under renovering med marmorliknande microcement på väggar och golv, blått fönster och rörinstallationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Al Bundy1 och 5 till
  • Laddar…
Hur har det gått, ser det lika bra ut idag?

Hur är hållbarheten och är det lätt att hålla rent och snyggt?

Intresserad av att göra detta men hittar ingen info om hur man går tillväga på plastmatta i Sikas instruktioner.

C Carpetos skrev:
Hur har det gått, ser det lika bra ut idag?

Absolut, allt känns bra fortfarande, enda ja kan konstatera är att det blir en väldigt mjuk känsla att gå på golvet, vilket är trevlig, men det gör å andra sidan att det blir märken när man tappar saker i golvet.

gjorde Morsans köksgolv med lite av de som var kvar, hon tappade en stor glasburk med sylt i golvet, burken höll, fin mjuk grop i golvet, inte trasigt så de verkas som att lacken höll oxå.

• Gilla
soerlys
  • Laddar…
J joasag skrev:
Hur är hållbarheten och är det lätt att hålla rent och snyggt?

Intresserad av att göra detta men hittar ingen info om hur man går tillväga på plastmatta i Sikas instruktioner.
Superlätt, tycker vi.

• Gilla
soerlys
  • Laddar…
Så blev när de var klart

• Modernt grått badrum med dubbel handfat, dusch med glasvägg och stor spegel med belysning.
    Skapa konto
  • Ett nyrenoverat badrum med gråa väggar, regndusch och dubbelhandfat.
    Skapa konto
Gjorde morsans golv med de som blev kvar, de blev en blandning av olika färger. här är det nylackat, det mattar av när de torkat

• Nylackat köksgolv i olika färger, glansigt och med marmorerat mönster, köksbänk med träskåp i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Nylackat golv med en ojämn blandning av olika färger, reflekterar ljus och ger ett glansigt utseende i ett rum under renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
tobbe9012
  • Laddar…
G Great skrev:
Så blev när de var klart
Tack för återkoppling. Kanonfint!

Badrummet blev riktigt snyggt, hur lång tid uppskattar du det till, hur många kvadrat är badrummet och vad blev kostnaden ?

nikasp
Också nyfiken på kostnad!

G Great skrev:
Första bilden är med 2lager på golvet och dom 2 sista är med 1 omgång epoxy på väggarna.

Det närmar sig
G Great skrev:
Så blev när de var klart
Är det inte ett lite annorlunda utseende för att vara microcement? Har du slipat det?

Hur skulle du beskriva konsistensen när du la ut det?

KJD KJD skrev:
Är det inte ett lite annorlunda utseende för att vara microcement? Har du slipat det?

Hur skulle du beskriva konsistensen när du la ut det?
Vet inte, jag har förstått det som att man gör precis som lusten faller på, vissa slipar, andra svampar ut de, vissa gör ingenting.

Jag slipade mitt väldigt mycket så de är i princip blankt.

Första svängen var helt vansinnigt trög, man hade inte mycket tid o göra nåt, andra o tredje var otroligt mycket lättare, konsistensen var typ filmjölk ur hinken men tröga till sig någe ofantligt efter bara nåt drag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.