9 541 läst ·
27 svar
10k läst
27 svar
Microcement eller måla badrum?
tack!Maalox skrev:
Det är Sikas system, helt enligt deras anvisningar schönox primer - schönox q8 fixmassa - sikas decor 801 nature och slutligen deras polyuretan 304w som försegling.
jag inhandlade alla grejer typ hösten -22 på Centro här i Uppsala sen så tappade jag lusten att göra det
men nu efter jul så tog ja tag i det, o då när jag behövde komplettera så var det ett bök eftersom att Centro Uppsala lagt ner o blivit FF kakel, och dom i sin tur ville inte hålla på med Microcement, så det blev till att jaga runt ganska skapligt, fick åka till kakeldags i Täby för att inhandla det sista.
Så blev det med förseglingen på golvet, 3 lager på både vägg o golv
C Carpetos skrev:
Absolut, allt känns bra fortfarande, enda ja kan konstatera är att det blir en väldigt mjuk känsla att gå på golvet, vilket är trevlig, men det gör å andra sidan att det blir märken när man tappar saker i golvet.
gjorde Morsans köksgolv med lite av de som var kvar, hon tappade en stor glasburk med sylt i golvet, burken höll, fin mjuk grop i golvet, inte trasigt så de verkas som att lacken höll oxå.
Gjorde morsans golv med de som blev kvar, de blev en blandning av olika färger. här är det nylackat, det mattar av när de torkat
Vet inte, jag har förstått det som att man gör precis som lusten faller på, vissa slipar, andra svampar ut de, vissa gör ingenting.KJD skrev:
Jag slipade mitt väldigt mycket så de är i princip blankt.
Första svängen var helt vansinnigt trög, man hade inte mycket tid o göra nåt, andra o tredje var otroligt mycket lättare, konsistensen var typ filmjölk ur hinken men tröga till sig någe ofantligt efter bara nåt drag
Klicka här för att svara