R Rolle85 skrev:
vad betyder detta
Att du inte kan koppla in en nätverkskabel och ansluta accesspunkten till onemesh... Det funkar bara med att skicka data trådlöst mellan ap och router.

men funkar sådana för de är väl trådlösa dessa med? Dvs kräver ingen matning med nätverkskabel

R Rolle85 skrev:
men funkar sådana för de är väl trådlösa dessa med? Dvs kräver ingen matning med nätverkskabel
De stödjer både trådat och trådlöst backhaul.

Okej. Blir min wifi router också endel i detta nätverk med samma wifinamn?

Jag har TP-Link Deco meshnätverk. Och man kan ha router som matar nätverk till "första" mesh-enheten. Men det trådlösa från routern och det trådlösa från meshet kommer att vara två olika trådlösa nätverk.
Jag hade så från början, sen stängde jag av wifi på routern. Numera har jag tagit bort routern helt och använder bara enheterna från TP-Link Deco.
Det är lätt att lägga till nya enheter och man kan blanda olika modeller så länge alla är Deco.
Jag har totalt 3 olika modeller uppdelat på 5 enheter.

Man kan koppla lite olika, jag har t.ex. en sladd mellan två av enheterna för att det är en tjock tegel/betongvägg mellan. I övrigt är allt trådlöst.

R Rolle85 skrev:
Okej. Blir min wifi router också endel i detta nätverk med samma wifinamn?
Nej. Antingen stänger du av WiFi i den och har kvar den som router, eller så skänker du den till Myrorna.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Jag kan väl inte köra utan router??

Byggde i jul ett TP-Link Omada system, där gateway, router, brandvägg och controller är en enhet och inte beroende av molnet och hanteras lokalt men kan om man vill kopplas mot molnet (TP-Link ER7212PC) denna fungerar utmärkt med TP-Link AP EAP-serien. Jag använder EAP-773 som är WIFI7, går blixtsnabbt!
Samma funktionalitet som Unifi men lite mera prisvärt.

R Rolle85 skrev:
Jag kan väl inte köra utan router??
Köper du trepacket jag länkade till så används ena burken även som router.

• Gilla
hydrolift och 1 till
  • Laddar…
Lägger nog en till AP på vinden så får den mesha med min nuvarande Eap610

R Rolle85 skrev:
Lägger nog en till AP på vinden så får den mesha med min nuvarande Eap610
Ok. Vilket problem är det du vill lösa egentligen?

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
Att slippa koppla upp mig på olika wifin manuellt när jag går mellan över och undervåning med mobil

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.