Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag är lite fascinerad av att ni som tycker att en del av oss här är foliehattar, fortsätter att läsa kommentera och bemöta vad vi skriver. Vi är ju helt verklighetsfrånvända anser ni. Varför lägga energi på sådana som oss?
Många gånger har foliehattarna i slutändan visat sig har rätt eller i varje fall varit något på spåret.
Hellre foliehatt än regimtrogen dumstrut.😆

• Gilla
  • Haha
Suvi5700 och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Många gånger har foliehattarna i slutändan visat sig har rätt eller i varje fall varit något på spåret.
Hellre foliehatt än regimtrogen dumstrut.😆
Du menar som att de som är mot vacciner menar att de leder till cancer? På ett sätt är det ju trivialt sant, den som dör i mässling dör inte av något annat...

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P
kashieda kashieda skrev:
Undrar bara varför ingen har hittat det underskrivna hemliga kontraktet, ens efter att folk börjat dö.

Någon borde ju ha lämnat en kopia någonstans.
Vad svamlar du om?

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Vad svamlar du om?
Jag kan tänka mig Det Hemliga Kontraktet som forskare och politiker har kommit överens om

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
P Posselosse skrev:
Återigen, vore intressant att höra hur du tycker rubriken skulle varit formulerad
Förslag på rubrik.
"Eftetsom klimatet är en lögn blir det inte 20 grader varmare imorgon. Det är din termometer visar fel, och det löses genom att du borde sluta mäta temperatur."

• Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Jag kan tänka mig Det Hemliga Kontraktet som forskare och politiker har kommit överens om
Ännu en svamlare...

Claes Sörmland
P Posselosse skrev:
Återigen, vore intressant att höra hur du tycker rubriken skulle varit formulerad
Lite ovanlig rubrik var det ju:

Digital text med meddelandet: Vädret kan bli 20 grader mildare - 108, i blått på svart bakgrund med gula linjer.

Några förslag på mer konventionella rubriker:

"Kylan släpper sitt grepp"

"Mildväder på väg in"

"Köldperioden är över"

(Nu är jag inte av TS uppfattning att denna rubrik är ett propagandaval. Men den kanske är AI-genererad, därav den osnygga formuleringen.)

• Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Ännu en svamlare...
I inlägg #74 påstår du att forskare och politiker allierat sig. Är det med Hemligt Handslag, Tummis eller något Hemligt Kontrakt de har allierat sig?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
"Kylan släpper sitt grepp"

"Mildväder på väg in"

"Köldperioden är över"
Snyggt! Men halva grejen med nyheten var väl just att det var så mkt som 20 grader och inte en 'normal' växling. Dina mer generiska förslag återkommer typ varje år.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
I inlägg #74 påstår du att forskare och politiker allierat sig. Är det med Hemligt Handslag, Tummis eller något Hemligt Kontrakt de har allierat sig?
Vem har påstått att det finns något skriftligt kontrakt?
Dröm du vidare i din Kalle Blomkvist värld.

P Peter787 skrev:
Vem har påstått att det finns något skriftligt kontrakt?
Dröm du vidare i din Kalle Blomkvist värld.
Ah, en muntlig överenskommelse som du tydligen är med på eftersom du har vetskap om det. Det klarnar.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
P Posselosse skrev:
Snyggt! Men halva grejen med nyheten var väl just att det var så mkt som 20 grader och inte en 'normal' växling. Dina mer generiska förslag återkommer typ varje år.
Jag tänker att budskapets mottagare redan vet att vi har en liten ovanligt utdragen köldvåg. Det är således ingen nyhet.

De generiska förslagen har fördelen att de är lätta ett begripa. Rubriker har ju den funktionen - de ska inte vara svåra att förstå.

För klick kanske något annat gäller. Förslag:

"Köldsmockan släpper greppet"
"Rysskylan kapitulerar"

• Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
Det kommer aldrig gå och förklara för sådana som dig. Vi som vet vi vet.

• Haha
b8q och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det kommer aldrig gå och förklara för sådana som dig. Vi som vet vi vet.
Hur vet ni då?

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Suvi5700
Hur vet ni då?
Som sagt ingen anledning att lägga energi att förklara för några som inte är intresserad av att ta det till sig.

• Haha
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.