P
Fairlane Fairlane skrev:
Det ständiga upprepandet av saker kan trigga fanatiska högerextremister som Breivikryc

Ja, det kan hända, men ska vi därför inte media skriva om det?
Förut klagades det på att media dolde en gärningsmans ursprung, det löser nu Samnytt,som inte bara nämner var personen kommer ifrån utan också lägger på ett antal adjektiv om personen (såvida det inte är svenska gärningsmän såklart)

Är inte det en stor risk nu att vi inte bara triggar "Rädda våtmarkerna version 2" utan också "Brevik version 2"? Jag vet vem jag helst möter om jag får välja bland ovanstående.
Jag vill inte ligga skadad i en ambulans som blir stoppad av störda idioter som sitter på motorvägar, och jag vill inte heller möta Breivik v2, även om Muhammed v937354 är mer troligt.

• Gilla
Bitterhetsakademin och 1 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Jag vill inte ligga skadad i en ambulans som blir stoppad av störda idioter som sitter på motorvägar, och jag vill inte heller möta Breivik v2, även om Muhammed v937354 är mer troligt.
Vilka 937353 räknar du? Var drar du gränsen; norden, Europa, hela världen?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
kashieda kashieda skrev:
Vilka 937353 räknar du? Var drar du gränsen; norden, Europa, hela världen?
Jag reser rätt mycket så...

P Peter787 skrev:
Jag reser rätt mycket så...
Så du bara väljer helt slumpmässigt att endast ta med en enda högerextrem terrorist.

Undrar varför.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det låter lite som jag trodde. Du verkar vara ok med att det finns, så länge det inte syns.
En del av beteendet under Pride skulle årets övriga dagar falla under förargelseväckande beteende.
De flesta heterosexuella har inte ett tvångsmässigt behov av att visa upp sin läggning i tid och otid.
En hel del homosexuella av det normala slaget anses inte längre att Priderörelsen representerar dem utan har blivit ett extremt vänsterprojekt.

B Bitterhetsakademin skrev:
En del av beteendet under Pride skulle årets övriga dagar falla under förargelseväckande beteende.
De flesta heterosexuella har inte ett tvångsmässigt behov av att visa upp sin läggning i tid och otid.
En hel del homosexuella av det normala slaget anses inte längre att Priderörelsen representerar dem utan har blivit ett extremt vänsterprojekt.
Jag tror att du ser mycket mer heterosexuella uttryck än du tror, men du lägger inte märke till det.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
937353
du tänkte på den här?
AISIN tryckplatta MB937353 visas med pris och specifikationer, inklusive diameter på 202 mm och skick "Helt ny".

Lever man i villfarelsen att HBTQI+ är "vänster" borde man sluta skriva på offentliga forum.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Lever man i villfarelsen att HBTQI+ är "vänster" borde man sluta skriva på offentliga forum.
En större del av de aktiva inom den rörelsen är långt ut på vänsterkanten.
Vänsterpartiets August Flensburg gick ju själv ut och påpekade att Pride är politiskt.
Vi minns hur Medborgerlig Samling inte fick delta i Pride 2018 då deras liberalkonservativa ideologi inte tolereras av vänsterkrafter inom hbtqi-rörelsen. Lite ironiskt när partiledaren är Ilan Sade som är öppet homosexuell och en av partiets tongivande personer är Alexander Bard.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vänsterpartiets August Flensburg gick ju själv ut och påpekade att Pride är politiskt.
Vi minns hur Medborgerlig Samling inte fick delta i Pride 2018 då deras liberalkonservativa ideologi inte tolereras av vänsterkrafter inom hbtqi-rörelsen. Lite ironiskt när partiledaren är Ilan Sade som är öppet homosexuell och en av partiets tongivande personer är Alexander Bard.
Lika rimligt som att en vegan skulle leda nötuppfödarna?

Om vänsterpartister dricker mer rödvin än kristdemokrater blir inte rödvin en vänstergrej.

Självklart vill inte folk rösta på politiker som vill förtrycka dom.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
P
kashieda kashieda skrev:
Så du bara väljer helt slumpmässigt att endast ta med en enda högerextrem terrorist.

Undrar varför.
Det var @Fairlane som drog in Breivik.
Sen får man nog generellt anta att muslimska terrorister står mer till höger än vänster, se bara vad som hände med de naiva vänstermänniskorna som stödde Kohmeini och stannade i Iran efter det muslimska maktövertagandet, man kan nog prata både om obesvarad kärlek och nyttiga idioter, och det gäller naturligtvis även med Hamas.

P
kashieda kashieda skrev:
Lika rimligt som att en vegan skulle leda nötuppfödarna?
De veganer jag känner, är veganer som en reaktion mot den industriella djurhållningen, och har inget emot att äta kött som kommer från gårdar med etisk och naturlig djurhållning, så varför skulle inte en vegan vilja verka för en bättre djurhållning ?

• Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
P Peter787 skrev:
Det var @Fairlane som drog in Breivik.
Sen får man nog generellt anta att muslimska terrorister står mer till höger än vänster, se bara vad som hände med de naiva vänstermänniskorna som stödde Kohmeini och stannade i Iran efter det muslimska maktövertagandet, man kan nog prata både om obesvarad kärlek och nyttiga idioter, och det gäller naturligtvis även med Hamas.
Det var ett exempel. Vi kan ta med Anton Lundin Pettersson också. Det finns fler, men det är inte poängen.
Än så länge är antalet avlidna och skadade lägre från sympatisörer av rädda våtmarken.

Poängen var att om vi ska sluta diskutera klimatfrågan för att det kan påverka någon knäppgök. så ska vi rimligtvis sluta diskutera en väldig massa andra frågor också.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.