BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Detta är inte media, utan från en lärobok på Sfi.
Och på vilket sätt menar du att det är en felaktig beskrivning av Gretas känslor när hon var 14 och 15 år?

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Och på vilket sätt menar du att det är en felaktig beskrivning av Gretas känslor när hon var 14 och 15 år?
Jag ville med detta visa hur sjukt det är i vårt samhälle. Till och med på SFI är det propaganda för att skrämma upp folk.
Jag betvivlar inte den stackars lilla Gretas känslor.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Man bör också ha i åtanke att Greta T har Asperger OCD och selektiv mutism och förmodligen ytterligare några diagnoser jag glömt. Asperger brukar vara förenat med hög iq men en tendens till enkelspårigighet och att se all i svart eller vitt. Vill minnas att Bolsonaro sade något i stil med att hon var en snorunge som inte var torr bakom öronen och bara skulle växa upp och hålla käften 😆 Legendariskt är minspelet mellan henne och Trump då de gjorde någon variant av "arga leken", om blickar kunde döda.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Suvi5700
B Bitterhetsakademin skrev:
Man bör också ha i åtanke att Greta T har Asperger OCD och selektiv mutism och förmodligen ytterligare några diagnoser jag glömt. Asperger brukar vara förenat med hög iq men en tendens till enkelspårigighet och att se all i svart eller vitt. Vill minnas att Bolsonaro sade något i stil med att hon var en snorunge som inte var torr bakom öronen och bara skulle växa upp och hålla käften 😆 Legendariskt är minspelet mellan henne och Trump då de gjorde någon variant av "arga leken", om blickar kunde döda.
Gretas föräldrar borde fråntagits vårdnaden då hon var omyndig. Stackars tös som har blivit gravt utnyttjad.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Gretas föräldrar borde fråntagits vårdnaden då hon var omyndig. Stackars tös som har blivit gravt utnyttjad.
Av vem då?

Sina känslor? Känner du dig kränkt av att någon bryr sig?

Redigerat:
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Det är lite spännande och förunderligt hur mycket hon har lyckats reta upp er klimatförnekare.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Av vem då?

Sina känslor? Känner du dig kränkt av att någon bryr sig?
Märkligt svar på mitt inlägg🤔

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Suvi5700
trähandtag trähandtag skrev:
Det är lite spännande och förunderligt hur mycket hon har lyckats reta upp er klimatförnekare.
Hon har inte retat upp mig alls. Det som retar mig är att hon är en produkt skapad av människor som inte bryr sig om henne överhuvudtaget.

• Wow
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag ville med detta visa hur sjukt det är i vårt samhälle. Till och med på SFI är det propaganda för att skrämma upp folk.
Jag betvivlar inte den stackars lilla Gretas känslor.
Så du har svårt att skilja på propaganda och fakta om människors åsikter. Inte direkt förvånad.
Så du tycker att vissa fakta ska inte få föras fram, alltså du är för censur.

När den där boken skrevs så var Greta välkänd i Sverige och det talades om henne på kafferaster etc. En del av dåvarande svensk kultur. Naturligtvis är det viktigt att invandrare lär sig om svensk kultur och vad som är allmänna samtalsämnen.

Sen gällde det ju undervisning i svenska, och då är det synnerligen viktigt att prata svenska, varför en sån sida ger uppslag till diskussioner i klassrummen. Diskussioner där man kan diskutera vad man vet om klimatförändringar utifrån var och ens erfarenheter och kunskaper.

Du har alltså helt missförstått syftet med den sidan.

• Gilla
  • Haha
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Hon har inte retat upp mig alls. Det som retar mig är att hon är en produkt skapad av människor som inte bryr sig om henne överhuvudtaget.
Nej, hon blev intresserad av klimatfrågan av egen vilja och det är hon som har bestämt vad hon ska göra.
Inget utnyttjande, inget skapande.

• Gilla
  • Haha
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, hon blev intresserad av klimatfrågan av egen vilja och det är hon som har bestämt vad hon ska göra.
Oj oj oj vad du är naiv.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Aha. Du är Greta. Det ante mig!
Om inte, har du naturligtvis ingen aning om det. Eller hur, BirgitS?

Redigerat:
  • Älska
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Märkligt svar på mitt inlägg🤔
Jag förstår precis varför du tycker det.

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Oj oj oj vad du är naiv.
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Men varför lägga så mycket energi på henne då?

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
trähandtag trähandtag skrev:
Men varför lägga så mycket energi på henne då?
Om du läser mitt inlägg. Så handlar det inte om henne. Utan om att till och med SFI kör med propaganda

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.