Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Du får kanske skapa en tråd där du pratar Covid
Istället för denna som du inte startade där du spontant börjar prata om Covid? Jösses.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Du är rätt rolig. Varje gång du inte har svar så vill du ha det i en annan tråd. Gissa vem som började pratade Covid i den här tråden?
Ledtråd:
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
För att inte nämna allt angående Covid och sprutorna.

• Gilla
Abies koreana och 3 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane Fairlane skrev:
Du är rätt rolig. Varje gång du inte har svar så vill du ha det i en annan tråd. Gissa vem som började pratade Covid i den här tråden?
Ledtråd:
Jag nämnde det i förbifarten. Sen hakar andra på. Jag har ett par tillfällen skrivet att det får diskuteras i annan tråd. Men ni fortsätter att ta upp det.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag nämnde det i förbifarten. Sen hakar andra på. Jag har ett par tillfällen skrivet att det får diskuteras i annan tråd. Men ni fortsätter att ta upp det.
Jag förstår att du tycker det är ojuste av oss att komma ihåg, och med svar på, det du skriver. Det måste vara jobbigt.

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
För att inte nämna allt angående Covid och sprutorna. Mycket av det vi då blev kallade konspirationsteoretiker för. Är idag verklighet och fakta.
Vad är verklighet och fakta menar du?

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Jag förstår att du tycker det är ojuste av oss att komma ihåg, och med svar på, det du skriver. Det måste vara jobbigt.
Såja såja. Det är farligt att ha för hög svansföring när man förvirrar sig utanför ryggdunkarnas trygga sköte.

Här är ett exempel på en fråga du missat.
Vill du, kan jag säkert hitta ett dussin till.

@kasheida du skrev:
"Märker du hur idiotiskt det blir när folk "tycker" saker utan källa"?

inlägget nedan, som du gillade, är ett bra exempel på den saklighet du efterlyser?
BirgitS BirgitS skrev:
Rysstroll, antivaxxare etc. är inte på allvar intresserade av frågan, deras påståenden är inte allvarligt menade och de framträder inte med anspråk om att tas på allvar och respekteras, de kan t.ex. utan problem komma med motsägande påståenden. De är alltså inte seriösa utan oseriösa.

• Älska
Suvi5700
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Såja såja. Det är farligt att ha för hög svansföring när man förvirrar sig utanför ryggdunkarnas trygga sköte.

Här är ett exempel på en fråga du missat.
Vill du, kan jag säkert hitta ett dussin till.

@kasheida du skrev:
"Märker du hur idiotiskt det blir när folk "tycker" saker utan källa"?

inlägget nedan, som du gillade, är ett bra exempel på den saklighet du efterlyser?
Som BirgitS redan svarat så är det taget ur kontext, men ja, ni som tycker det ena tycker väldigt ofta de andra också. Ni kan försöka förklara bort det, men ni lyckas väldigt sällan.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
K Kane skrev:
Vad är verklighet och fakta menar du?
Än en gång. För er som inte läser så bra.
Skapa en grupp där vi kan diskutera det du efterfrågar. Detta är inte gruppen för det.

Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Skapa en grupp där vi kan diskutera det du efterfrågar. Detta är inte gruppen för det.
Vänta, jag tror jag har kommit på det.

Fakta är sånt som Suvi5700 tror på. Verklighet är det som Suvi5700 märker av.

Resten är påhitt och konstigt.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det är ju inte första gången detta händer, att du slänger ur dig något i förbigående, men när folk kommenterar det så hör det inte hemma i den tråden. Är det inte bättre att du låter bli att slänga ur dig saker som du inte vill ha kommentaren kring?

• Gilla
BirgitS och 4 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Varför kladdar du ned tråden då?
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
För att inte nämna allt angående Covid och sprutorna. Mycket av det vi då blev kallade konspirationsteoretiker för. Är idag verklighet och fakta.

• Gilla
  • Arg
Suvi5700 och 5 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Varför kladdar du ned tråden då?
Det var inget "kladdande" utan el liknelse.
Förstår du inte det?
Att vaccinbiverkningar är paria för somliga, är ingen ursäkt att kontaminera tråden i panik.

Åter till medias ....

• Älska
Suvi5700
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det var inget "kladdande" utan el liknelse.
Förstår du inte det?
Att vaccinbiverkningar är paria för somliga, är ingen ursäkt att kontaminera tråden i panik.

Åter till medias ....
Ah, jag förstår, det är ok att ljuga om saker bara man kallar det liknelse.

• Gilla
  • Haha
Suvi5700 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
B Bitterhetsakademin skrev:
I västvärlden räknades man som ovaccinerad två veckor efter sprutan, ett bekvämt sätt att dölja biverkningar. Japan räknade direkt efter vaccinationen och där syns en överdödlighet.
Nej, så var eller är det inte. Vem som helst får rapportera in biverkninagar av medicin, oavsett antal timmar sen vaccineringen.
Intet Intet skrev:
Turbocancer kallas det tydligen.
Turbo cancer is an anti-vaccination conspiracy theory alleging that people vaccinated against COVID-19, especially with mRNA vaccines, are suffering from a high incidence of fast-developing cancers. Although the idea has been spread by a number of vaccine opponents, including several health professionals, turbo cancer is not supported by cancer research, and there is no evidence that COVID-19 vaccination causes or worsens cancer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Turbo_cancer

Observera att grundkällan inte är Wikipedia utan Reuters, tidskriften Science-Based Medicine och www.cancer.gov (amerikanska National Cancer Institute). Kommentar riktad till de som drar för snabba och felaktiga slutsatser utan att tänka, finns tydligen sådana med tanke på andra inlägg som rent reflexmässigt kritiserar en länk till Wikipedia.

Cancer som utvecklas mycket snabbt, och den insjuknade dör endast några veckor efter upptäckten, är verkligen inte något nytt. Känner en som råkade ut för det långt innan covid fanns.
B Bitterhetsakademin skrev:
Börje Salming var ju affischnamn för vaccinationskampanjen innan han tragiskt nog insjuknade i ALS med ett ovanligt snabbt förlopp, man kan inte säga något bestämt men det skulle inte förvåna mig om det finns ett samband.
Visst kan man tänka så, om man gillar konspirationsteori, saknar kunskap om ALS etc.
Du lär inte heller veta exakt när Börje fick de allra första symtomen och du vet inte om hans höga ålder påverkade förloppet.

• Älska
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det finns väl redan flera covidtrådar med olika inriktningar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.