Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns väl redan flera covidtrådar med olika inriktningar.
Vad bra. Fortsätt skriv där då. Var ju så dumt att du gjorde ovanstående långa inlägg i fel tråd.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Det var inget "kladdande" utan el liknelse.
Förstår du inte det?
Att vaccinbiverkningar är paria för somliga, är ingen ursäkt att kontaminera tråden i panik.

Åter till medias ....
En individ med två nick? Varför hoppar du in till den kladdandes försvar och också tror att du har koll på vad den avsåg med det inlägget?
 
  • Haha
Intet
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vad bra. Fortsätt skriv där då. Var ju så dumt att du gjorde ovanstående långa inlägg i fel tråd.
Du borde vara tacksam för att någon svarar på dina inlägg om covid, trots att de är i fel tråd. Det borde vara trevligt med någon som har överseende med dina felplacerade inlägg.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Du borde vara tacksam för att någon svarar på dina inlägg om covid, trots att de är i fel tråd. Det borde vara trevligt med någon som har överseende med dina felplacerade inlägg.
Vad svamlar du om. Jag har inte efterfrågat att någon ska svara och spinna vidare på mer off topic.
 
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Vad svamlar du om. Jag har inte efterfrågat att någon ska svara och spinna vidare på mer off topic.
Som redan har påpekats flera gånger, var det du som först nämnde covid i den här tråden.
 
  • Gilla
  • Haha
Intet och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Spännande taktik. Man skriver något helgalet i en tråd om något annat och sen blir man irriterad på att folk korrigerar en.
 
  • Gilla
  • Haha
Kane och 5 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane
Men är det som står i artikeln korrekt eller fel? Det borde väl vara det intressanta?
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane Fairlane skrev:
Men är det som står i artikeln korrekt eller fel? Det borde väl vara det intressanta?
Det är ett sätt dom gärna lägger upp det på. Att varna för något i framtiden som ingen kan veta.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Det är ett sätt dom gärna lägger upp det på. Att varna för något i framtiden som ingen kan veta.
Men så är det väl med allt som kan hända i framtiden? Det står inte att det kommer hända, det står att det kan hända. Eftersom man inte vet något med säkerhet kan framtiden så behöver man inte värdera risker och eventuellt agera innan det är för sent?
Vissa saker är inte så farligt om de inträffar så där kan man kanske leva med en risk på 50%, medan andra saker är värre och där accepterar man inte 50% risk.
 
  • Gilla
b8q och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700
Fairlane Fairlane skrev:
Men så är det väl med allt som kan hända i framtiden? Det står inte att det kommer hända, det står att det kan hända. Eftersom man inte vet något med säkerhet kan framtiden så behöver man inte värdera risker och eventuellt agera innan det är för sent?
Vissa saker är inte så farligt om de inträffar så där kan man kanske leva med en risk på 50%, medan andra saker är värre och där accepterar man inte 50% risk.
Jag förstår att du har lite svårt att tro på att media vill skrämmas.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Jag förstår att du har lite svårt att tro på att media vill skrämmas.
Inte alls. Ibland kan det vara bra att skrämmas för att folk ska agera. Jag ser det bara inte som ett problem.

Säg att en biltillverkare upptäcker att det kan vara ett problem med en viss batch av någon del. Normalt händer inget, men en gång på tusen kan det orsaka något som kan orsaka en olycka med dödsfall. Vilken väg är lämplig för tillverkaren?
1. Man vet inget om framtiden så det är bara dumt att skrämma folk
2. Uppmärksamma folk på risken och erbjuda sig att byta ut delen kostnadsfritt?

Som ägare av bilen så kan man också tänka att man inte vet något om framtiden så det är bara slöseri med tid att åka iväg och fixa detta, eller så tänker man att det är lika bra att inte chansa.

Rätt eller fel är väl upp till var och en.
 
  • Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Här är ett ganska talande exempel från där gammelmedia gladeligen skrämmer upp folk.

När vattnet kommer [länk]
Inte "gammelmedia" - Aftonbabblet.
Kvällstidningar har väl alltid jobbat med rubriker som säljer lösnummer, oavsett om det är "Så får du cancer: Hela listan" eller "Här ser du kändiskillen röka på!" eller vad det är.
Säger allt och inget - läs inte de tidningarna om du inte gillar stilen...
 
  • Gilla
Abies koreana och 5 till
  • Laddar…
Suvi5700
Detta är inte media, utan från en lärobok på Sfi.
 
  • Text från ett klassrumsmaterial handlar om Greta Thunberg och hennes klimatstrejk samt hennes citat om klimatkrisen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Detta är inte media, utan från en lärobok på Sfi.
Nu kan Greta Thunberg göra en insats mot miljöförstöringen och för klimatet. Protestera mot bombningarna av oljedepåerna där lär det släppas ut mer föroreningar än vad Sverige gör på många år.
Trump how dare you...
 
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.