6 151 läst ·
297 svar
6k läst
297 svar
Medias rapportering om klimatet
En individ med två nick? Varför hoppar du in till den kladdandes försvar och också tror att du har koll på vad den avsåg med det inlägget?Intet skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Här är ett ganska talande exempel från där gammelmedia gladeligen skrämmer upp folk.
När vattnet kommer https://share.google/km48jnoujmCwddK6O
När vattnet kommer https://share.google/km48jnoujmCwddK6O
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Men så är det väl med allt som kan hända i framtiden? Det står inte att det kommer hända, det står att det kan hända. Eftersom man inte vet något med säkerhet kan framtiden så behöver man inte värdera risker och eventuellt agera innan det är för sent?Suvi5700 skrev:
Vissa saker är inte så farligt om de inträffar så där kan man kanske leva med en risk på 50%, medan andra saker är värre och där accepterar man inte 50% risk.
Jag förstår att du har lite svårt att tro på att media vill skrämmas.Fairlane skrev:
Men så är det väl med allt som kan hända i framtiden? Det står inte att det kommer hända, det står att det kan hända. Eftersom man inte vet något med säkerhet kan framtiden så behöver man inte värdera risker och eventuellt agera innan det är för sent?
Vissa saker är inte så farligt om de inträffar så där kan man kanske leva med en risk på 50%, medan andra saker är värre och där accepterar man inte 50% risk.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Inte alls. Ibland kan det vara bra att skrämmas för att folk ska agera. Jag ser det bara inte som ett problem.Suvi5700 skrev:
Säg att en biltillverkare upptäcker att det kan vara ett problem med en viss batch av någon del. Normalt händer inget, men en gång på tusen kan det orsaka något som kan orsaka en olycka med dödsfall. Vilken väg är lämplig för tillverkaren?
1. Man vet inget om framtiden så det är bara dumt att skrämma folk
2. Uppmärksamma folk på risken och erbjuda sig att byta ut delen kostnadsfritt?
Som ägare av bilen så kan man också tänka att man inte vet något om framtiden så det är bara slöseri med tid att åka iväg och fixa detta, eller så tänker man att det är lika bra att inte chansa.
Rätt eller fel är väl upp till var och en.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 590 inlägg
Inte "gammelmedia" - Aftonbabblet.Suvi5700 skrev:
Kvällstidningar har väl alltid jobbat med rubriker som säljer lösnummer, oavsett om det är "Så får du cancer: Hela listan" eller "Här ser du kändiskillen röka på!" eller vad det är.
Säger allt och inget - läs inte de tidningarna om du inte gillar stilen...
