BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Oj oj oj vad du är naiv.
Intet Intet skrev:
Aha. Du är Greta. Det ante mig!
Om inte, har du naturligtvis ingen aning om det. Eller hur, BirgitS?
Så ni tror att Greta ljuger om hur hon blev intresserad av klimatfrågan och varför hon gjorde som hon gjorde.
Det är klart håller man på och ljuger själv så tror man att alla andra och håller på och ljuger. Men så är det inte ändå.

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Om du läser mitt inlägg. Så handlar det inte om henne. Utan om att till och med SFI kör med propaganda
Nej, det är inte propaganda utan en redovisning av en känd persons åsikter och göranden.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så ni tror att Greta ljuger om hur hon blev intresserad av klimatfrågan och varför hon gjorde som hon gjorde.
Det är klart håller man på och ljuger själv så tror man att alla andra och håller på och ljuger. Men så är det inte ändå.
Smit inte (igen), BirgitS.
Du kan tro att just Greta aldrig ljuger. Men du vet inte säkert. Därför är ditt tvärsäkra påståendet, ännu en gång, bara en from förhoppning.

• Wow
  • Gilla
Suvi5700 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det är inte propaganda utan en redovisning av en känd persons åsikter och göranden.
Här får jag (mycket motvilligt 😀) erkänna att BirgitS har en poäng.
I Svenkastudier tas ibland tidningsartiklar upp som exempel på vardagsspråk som sedan, likt i bilden diskuteras olika ords betydelse som lätt kan förvirra.
"Badkaret rymmer, men rånaren rymmer också!"
Eftersom Greta var på tapeten ett tag, var det naturligt att ta ett exempel som många kände till.

BirgitS. Äras den dom äras bör. 👏

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Suvi5700
BirgitS BirgitS skrev:
Om man inte förstår att det är en stor apparat bakom Greta är man ganska naiv.
Greta är inte den första unga flickan man har försökt lansera som "klimatjesus". Men hon är den bäst lyckade av dom.

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Om man inte förstår att det är en stor apparat bakom Greta är man ganska naiv.
Greta är inte den första unga flickan man har försökt lansera som "klimatjesus". Men hon är den bäst lyckade av dom.
Kan du inte, snälla, söta, rara, berätta mer om denna stora apparat?

Vilka var med från början? Hur drevs den i starten?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Suvi5700
kashieda kashieda skrev:
Kan du inte, snälla, söta, rara, berätta mer om denna stora apparat?

Vilka var med från början? Hur drevs den i starten?
Sorry det är försent för dig. Du kommer inte kunna ta det till dig.

• Haha
  • Älska
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Sorry det är försent för dig. Du kommer inte kunna ta det till dig.
Såklart inte.

Anledningen till att jag inte ser den stora konspirationen måste ju vara att jag är en ovetande del av den, inte att den bara existerar i ditt huvud.

Naturligtvis är det så.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Anledningen till att jag inte ser den stora konspirationen måste ju vara att jag är en ovetande del av den
Tack så mycket. Det var en häpnadsväckande god självinsikt.

Intet Intet skrev:
Tack så mycket. Det var en häpnadsväckande god självinsikt.
Eller hur.

kashieda kashieda skrev:
Eller hur.
Verkligen! Jag är uppriktigt glad för din nyupptäckta självinsikt.
Kan du få bara några av dina trosfränder att komma ut ur garderoben, skulle det vara av stor godo för det allmännas bästa.

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Om du läser mitt inlägg. Så handlar det inte om henne. Utan om att till och med SFI kör med propaganda
Men du kastar din energi på det hela?
Kan du inte bara göra kaffe, och läsa en god bok istället, om du ändå inte retar upp dig på henne?

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Verkligen! Jag är uppriktigt glad för din nyupptäckta självinsikt.
Kan du få bara några av dina trosfränder att komma ut ur garderoben, skulle det vara av stor godo för det allmännas bästa.
Tänk om ni klarade av att tolka sarkasm.

Vilket lyft det skulle kunna bli.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Greta Thunberg har nu breddat sin aktivism till att även omfatta Kuba.
I ett brandtal mot oljesanktionerna mot Kuba kallade hon Trump för pedofil och kräver att tankers med olja skall sändas till Kuba för att stötta dem i den energikris som nu lett till landsomfattande strömavbrott.
Jag får iallafall ge henne en eloge för att hon satt fokus på Israels folkmord av palestinierna, där har hon gjort en viktig insats även om det privat för henne ledde till minskade sponsorintäkter.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.