Maskintok skrev:
Man kan blåsa ur det försiktigt men jag byter en gång per år.
Då har vi ungefär samma tankar! Tack!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Åsa Lund
R roli skrev:
Har för mig att jag läst någonstans för många år sedan att tryckluften förstörde filtret så att det inte längre filtrerar de finaste partiklarna, men var jag läste detta och om det stämmer vet jag inte. Brukar själv rengöra centraldammsugarens filter med borste eller tryckluft..
Vi har trätt en nylonstrumpa över filtret till centraldammsugaren. Mycket lätt att göra rent och filtret skonas.
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
@Maskintok Svågern hade köpt ny bränsleslang. Nu är den bytt och röjsågen funkar igen!
 
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
@Maskintok Svågern hade köpt ny bränsleslang. Nu är den bytt och röjsågen funkar igen!
men va härligt..
Här sitter jag och njuter av ett glas röd vin och får se att grejer löser sig själv..
Jag blir så glad när maskinerna lever igen...
Jag är lite smått galen när det kommer till maskiner... Vad va det för såg?

Jag brukar prata med maskinerna när jag ska undersöka dem... låta dem berätta vad som skett och varför... Ja det låter säkert som om vinet ska ställas undan.. Men sådan är jag...
Även vid helt nyktert tillstånd..

Men va kul att ni slipper krångla mer med den på en stund.. (y)
ger er själva en god öl eller kopp kaffe och njut av stunden... (y)
 
  • Gilla
Tullen127 och 5 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Maskintok skrev:
men va härligt..
Här sitter jag och njuter av ett glas röd vin och får se att grejer löser sig själv..
Jag blir så glad när maskinerna lever igen...
Jag är lite smått galen när det kommer till maskiner... Vad va det för såg?

Jag brukar prata med maskinerna när jag ska undersöka dem... låta dem berätta vad som skett och varför... Ja det låter säkert som om vinet ska ställas undan.. Men sådan är jag...
Även vid helt nyktert tillstånd..

Men va kul att ni slipper krångla mer med den på en stund.. (y)
ger er själva en god öl eller kopp kaffe och njut av stunden... (y)
Det är en Stiga från 90-talet
Njuter av ett glas vin och spelar Sequence i uterummet nu ;)det
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det är en Stiga från 90-talet
Njuter av ett glas vin och spelar Sequence i uterummet nu ;)det
Ah stiga från 90-talet..
en svag doft av Sverige.. Innan de valde spagetti och sushi... Då hade de fel meny för mig:rofl: trevlig kväll (y)
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
En SD3100 tydligen. Gammal trotjänare :cool: Gammal Stiga snöslunga SD3100 parkerad på träbänk bredvid trästaket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
En SD3100 tydligen. Gammal trotjänare :cool:[bild]
Ah en sådan.. (y)
al-ko köpte rättigheterna för dessa efter stiga la ner...
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
P

Så ni vet hur man gör nästa gång.. (y)
 
Åsa Lund
Inte bekymret här. Trasig slang
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Inte bekymret här. Trasig slang
får göra film på hur man byter en sådan också.. (y):rofl:
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Åsa Lund
Attans, jag kunde ju filmat åt dig, att jag inte tänkte på det :rofl:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Attans, jag kunde ju filmat åt dig, att jag inte tänkte på det :rofl:
:rofl::rofl:kamera team :cool:(y);)
 
  • Älska
Åsa Lund
  • Laddar…
Maskintok skrev:
ca 3mm på röjsåg och motorsågar. 4-6mm på gräsklippare. Jag har provat att använda 3 mm på gräsklippare men det måste då bytas oftare.
Jag mätte snöret på ett antal maskiner (motorsågar/röjsåg/trimmer/gräsklippare) och alla hade runt tre mm eller strax däröver.

Beställde en rulle 3,5 mm för 327 :- inklusive frakt. Något bättre meterpris än de 50 kronor metern den lokala handlaren ville ha... Hoppas och tror detta ska fungera bra till alla maskiner jag har.

Rulle med orange och vit startsnöre för motorsågar och andra maskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Jag mätte snöret på ett antal maskiner (motorsågar/röjsåg/trimmer/gräsklippare) och alla hade runt tre mm eller strax däröver.

Beställde en rulle 3,5 mm för 327 :- inklusive frakt. Något bättre meterpris än de 50 kronor metern den lokala handlaren ville ha... Hoppas och tror detta ska fungera bra till alla maskiner jag har.

[bild]
Det kommer fungera bra det.
lämplig längd till motorsåg och röjsåg är från fingrarna och in till mitten på bröstet.
..
Brukar ha 5 st med mig i kojan.
Och 1 i matväskan ut på skiftet..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.