154 628 läst ·
2 049 svar
155k läst
2,0k svar
Maskin och hjälp tråden.
Bytte belägg bak på vår förra XC60 som har elmotor för handbroms. Enligt Volvo måste man ha dator för att backa elmotorn men det funkar att koppla ett batteri och kablar till motorn så backar man dem och drar åt dem på så sätt.
Kanske funkar på vw också, har iof en kompis med dator så han kan hjälpa mig med det.M Myckling skrev:
Nu kostade motorerna runt 350 med frakt men det är ok.
Mina funkar ju men skruvar i aluminium har en tendens att sitta som berget...
Har nog till å med en extra liggandes.
Men bästa vore ju att få ur kolven ur mitt ok och fixa till, kanske räcker att bromsa några gånger så kanske den hoppar ur
Bara att prova.... Vad är det värsta som kan hända?..nino skrev:
Kanske funkar på vw också, har iof en kompis med dator så han kan hjälpa mig med det.
Nu kostade motorerna runt 350 med frakt men det är ok.
Mina funkar ju men skruvar i aluminium har en tendens att sitta som berget...
Har nog till å med en extra liggandes.
Men bästa vore ju att få ur kolven ur mitt ok och fixa till, kanske räcker att bromsa några gånger så kanske den hoppar ur
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har en jonsered 2152a inne..
ville inte vara med riktigt..
gjorde test för tjuvluft..
Den reagerade vid ena locket för spolkanalerna..
Och mycket riktigt.. otät..
Så nu blir det att fixa till detta..
lika såg som Hva 353.
Har en Stihl FS450
Ska klingan snurra när man drar i startsnöret? Eller är det nån typ av koppling som slår in när man varvar upp?
Är det nåt fett eller olja man ska byta i vinkelväxeln?
Andra servicpunkter?
Ska klingan snurra när man drar i startsnöret? Eller är det nån typ av koppling som slår in när man varvar upp?
Är det nåt fett eller olja man ska byta i vinkelväxeln?
Andra servicpunkter?
centrufigalkoppling.nino skrev:
Den slår ut av vevaxelns rörelse.
roterar redskapet med vid startsnöre manöver så är kopplingens fjädrar kaput.
lätta att byta..
fylla på så fett finns till 75% i växeln.
Och stift, filter ska bytas, rengöras..
Annars så är det bara att köra på.
av med bygeln för styret.
bort med tornet.
Sedan lossa vajern bak på motorn.
lätta på skruvarna fram inunder tornet.
Och sedan så är det några skruvar för att lossa kåpan över trumman.
Och sen är du inne vid kopplingen..
Koppling Stihl FS450 röjsågar | Reservdelsspecialistennino skrev:
https://www.skogsverktyg.se/reservd...mmer/fs450/koppling-stihl-fs450-r-js-gar.html
Kopplingstrumma Stihl FS450 röjsågar | Reservdelsspecialisten
https://www.skogsverktyg.se/reservd...450/kopplingstrumma-stihl-fs450-r-js-gar.html
Så du har när du är tillbaka
lagomt roligt... När det är småsten som flyger.. Sedan kan den ju dö på tomgången också.. lager i riggen kan gå sönder.Handyman 1 skrev:
motorn får jobba lite hårdare för samma snurr på redskapet...
bränsleförbrukningen ökar..
Den kan börja tveka på gasen..
Ja som man förstår så är det en hel del..
Men inget var enbart till dig Handyman utan rent allmänt..